اجاره ماشین

اجاره ماشین های لوکس و ایرانی در تهران

اجاره ماشین

اجاره ماشین های لوکس و ایرانی در تهران

www.safaralamo.com

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

صحبت های مدیر طراحی هیوندای

 

 

لوک دانکر ولک، مدیر طراحی قطعات یدکی هیوندای می‌گوید این سوژه دیگر در باره هیوندای صدق نخواهد کرد. این مدیر ارشد در مصاحبه با موتورینگ گفته که خواهان طراحی‌های متفاوت‌تر و برجسته‌تر برای محصولات جدید هیوندای است.

دانکر ولک گفته است:
ما باید به هر اتومبیل شخصیت خاص خودش را بدهیم. گفتگو در ارتباط با این سوژه هنوز زود است اما در انتها امسال یا اوایل سال آینده بعضی محصولات با نما متفاوت و برجسته معرفی خواهند شد.

مدیر طراحی لوازم یدکی هیوندای به این نکته اشاره می‌کند که بازار درونی این کمپانی یعنی کره جنوبی گواه خودروهای زیادی با طراحی زیاد همانند هم بوده و البته ظاهر جذابی هم ندارند:
اگر همه خودروها یک طراحی واحد و مثل را داشته باشند بنابراین شما یک‌ چشم‌انداز کسل‌کننده را خلق می‌کنید. من نمی‌خواهم این کار رخداد بیفتد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۱۶
safar alamo

اجاره ماشین های پرسرعت پورشه

با تماشای مسابقه‌ی درگ سریع‌ترین خودروهای تاریخ پورشه و ستایش تیم مهندسی

این برند آلمانی پرطرفدار به اتفاق زومیت باشید.

جدیدترین سرنوشت از برنامه‌ی اینترنتی «۵ ویژگی خارق‌العاده محصولات پورشه»

سریع‌ترین خودروهای تاریخ این برند آلمانی را معرفی می‌کند. تیم تبلیغاتی پورشه

با اجازه پخت یک ویدئوی تبلیغاتی جذاب، شامل جاده‌ی مستقیم و طولانی فرودگاه

و استفاد از منور برای برپایی مسیر مسابقه‌ی درگ پرشتاب‌ترین محصولات خویش را آزمایش و طبقه‌بندی می‌کند

اجاره خودرو

زمانی که نخستین خودروی این ویدئو با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر V شکل،

وارد میدان می‌شود باید تا انتهای ویدئو تنها همین مدل، یعنی کاررا GT خوش‌صدا را ستایش کرد.

در ادامه‌ی ویدئو خودروهای گوناگون پورشه در گذرگاه درگ طراحی شده به چشم وهمچشمی می‌پردازند.

 

درگ اول: کاررا GT در مساوی پانامرا توربو S E-Hybrid اسپرت توریزمو

 

سوپراسپرت موتور میان ۱۵ ساله‌ی پورشه کاررا GT با پیشرانه‌ی V شکل ۱۰

سیلندر ۵.۷ لیتری حریف قدری در برابر مدل پلاگین هیبرید پانامرای لوکس است.

نتیجه‌ی این درگ دیدنی با اینکه به سود پانامرا تمام می‌شود ولی کماکان

به جایگاه کاررا GT در نزد عاشقان دنیای اتومبیل لطمه‌ای وارد نمی‌شود.

پورشه کاررا

پیشرانه: V10، حجم ۵.۷ لیتر با قدرت ۶۰۳ اسب بخار و گشتاور ۵۹۰ نیوتن‌متر

سرعت صفر لغایت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳.۹ ثانیه، حداکثر بعید موتور

۸۴۰۰
نهایت سرعت: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت

پورشه پانامرا توربو S اسپرت توریزمو پلاگین هیبرید

پیشرانه: V8 به همراه موتور الکتریکی، حجم ۴ لیتر، دو توربوشارژر (طرح توئین توربو)

با توان مجموع ۶۸۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتن‌متر

سرعت صفر لغایت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳.۴ ثانیه بیشینه دور موتور

۶۰۰۰
نهایت سرعت: ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت

 

درگ دوم: 911 توربو S در مساوی پانامرا توربو S E-Hybrid اسپرت توریزمو

 

پس از کنار رفتن کاررا GT، سریع‌ترین عضو خانواده‌ی 911 جاده‌ای مدل توربو S جدید از راه می‌رسد.

911 توربو S با به کارگیری ۵۴۰ اسب بخار قدرت، پانامرای وزین وزن را شکست می‌دهد و به جایگاه سوم می‌رسد.

پورشه 911 توربو

پیشرانه: ۶ سیلندر خطی، حجم ۳.۸ لیتر، دو توربوشارژر (طرح توئین توربو)

با قدرت ۵۴۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر

سرعت صفر الی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۲.۹ ثانیه، حداکثر دور موتور ۶۷۵۰

نهایت سرعت: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت

 

درگ سوم: 911 توربو S در مساوی 911GT2 RS

 

مدل 911GT2RS پرقدرت که گران‌ترین و سریع‌ترین مدل در سری 911 بوده،

پس از کاررا GT دومین محصول پورشه در این پیکار است که با محور عقب در مساوی

سیستم تمام چرخ جنباننده قرار می‌گیرد. 911GT2 RS رکورددار پیست جهنم سبز

با عبور از 911 توربو S به مصاف ابرخودروی بی‌نظیر 918 اسپایدر می‌رود.

پورشه 911GT2 RS

پیشرانه: ۶ سیلندر خطی، حجم ۳.۸ لیتر، دو توربوشارژر (طرح توئین توربو)

با نیرو ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر

سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۲.۸ ثانیه، بیشینه بعید موتور ۷۰۰۰

نهایت سرعت: ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت

اجاره خودرو در تهران

درگ آخر: 911GT2 RS در برابر 918 اسپایدر

 

پایان دسته این ویدئوی تبلیغاتی زیبا، چشم وهمچشمی دیدنی GT2 RS با 918 اسپایدر بی‌نظیر است.

918 به عنوان نخستین خودروی جاده‌ای که یک دور پیست نوربرگ رینگ را در زمانی کمتر

از ۷ دقیقه طی کرده است، مقام نخست سریع‌ترین خودروی ساخته شده توسط پورشه را کسب می‌کند.

918 اسپایدر به عنوان جایگزین کاررا GT، نهایت عملکرد یک خودروی جاده‌ای را به نمایش می‌گذارد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۰۱:۳۰
safar alamo

ساخت و طراحی قدم به قدم پیشرانه خودرو ها

 

 

بازدید از تأسیسات ساخت پیشرانه جگوار لندروور ما را با چگونگی طراحی و ساخت پیشرانه‌ای مدرن آشنا می‌کند.

هر فردی که گذرش به این تأسیسات بیفتد قطعاً به پیشرانه انجینیوم جگوار لندروور که در فضای بزرگ این کارخانه EMC قرار دارد خیره خواهد شد. همه ما می‌دانیم پیشرانه از قطعات زیادی برپایی شده اما رویت میزان پیچیدگی فناوری بکار رفته در ساخت آن گاهی اوقات ما را در موعد چرخاندن کلید استارت به اندیشه فرو می‌برد. پیشرانه‌های احتراق درونی این روزها خیلی نظرات مثبتی را به خود جلب نمی‌کنند زیرا نیروهای محرکه الکتریکی غالباً به عنوان جایگزین این پیشرانه‌ها در آینده مطرح هستند؛ ولی تا آن زمان پیشرانه‌های آفروختگی داخلی به ایفای نقش بنیادین خویش پیوستگی خواهند داد. سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد پوندی جگوار لندروور در EMC این حرف را تأیید می‌کند. در پیوستگی با فرایند ساخت یک پیشرانه سوختن درونی آشنا می‌شویم.

شبیه‌سازی رایانه‌ای

طرح پایه پیشرانه برآفروختن درونی بیش از ۱۰۰ سنه سن دارد ولی هنوز هم مهندسان به پیگیری درمان این ساختاره هستند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای نیرومند شبیه‌سازی همچون پکیج لوازم هیوندای ریکاردو طراحی‌های متفاوتی را در پیشرانه رسیدگی نمایند. این امر به مهندسان دستور می‌دهد تا یک پیشرانه مجازی را ساخته و فاکتورهایی کلیدی همچون شمار سیلندرها، حجم، قطر، نسبت تراکم، توربو … را در عقیده بگیرند. نرم‌افزار موردنظر بلوک‌هایی همچون توربوشارژر را می‌سازد و هر بلوک را می‌توان بهینه کرد.
ساخت یک پیشرانه مجازی فرایندی زمان‌بر بوده و نیازمند دخیل شدن همگی حسگرها و فعال‌کننده‌ها است اما به مهندسان پروانه می‌دهد الی عملکرد و مصرف سوخت پیشرانه را قبل از ساخت نمونه‌های ابتدایی پیش‌بینی کنند. با هزاران محاسبه سنگینی که اتمام می‌شود مخصوصاً در زمینه‌هایی همچون دینامیک فرایند احتراق، این نرم‌افزار نیازمند پردازشگرهای بسیار نیرومند رایانه‌ای برای اتمام شغل است. زمانی که مهندسان عملکرد پیش‌بینی شده طراحی خود را یافتند، سپس می‌توانند بعضی بلوک‌ها را تکمیل کرده و ببینند آیا این فرمایش تأثیری در شفا طراحی دارد یا خیر. برای خانواده پیشرانه‌های انجینیوم، گنجایش ۵۰۰ سانتی‌متر مکعبی در هر سیلندر به عنوان مقدار بهینه تعیین شده است. این حجم همچنین توسط خودروسازان زیادی همچون ولوو و خانواده پیشرانه‌های درایو E مورد کاربرد قرار می‌گیرد. زمانی که شغل شبیه‌سازی تمام شد زمان آزمایش نمونه‌های پیش‌تولیدی فرا می‌رسد.

تست‌های تأییدی

پیشرانه‌های قطعات هیوندای  پروتوتایپ به تعداد مختصر و به قصد تأیید کردن کانسپت شبیه‌سازی شده و قبل از حاضر شدن برای فرآوری متعدد ساخته می‌شوند. این پیشرانه‌ها نشانه دهنده “قصد تولید” هستند یعنی انعکاسی از مثال تولیدی پایانی می‌باشند. این واپسین شانس برای برپایی دگرگونی ها حقیر است زیرا زمانی که فرآوری انبوه کلید بخورد ایجاد تغییرات بسیار هزینه‌بر خواهد بود. پیشرانه‌های پیش‌تولیدی در ضمن ساعات زیادی را در داینامومتر پیشرانه و قبل از کسب تأییدیه پایانی برای فرآوری متعدد می‌گذرانند.
ماشین‌کاری

تأسیسات پیشرانه جگوار لندروور به سه دسته بخش شده است: ماشین‌کاری، خط مونتاژ بنزینی و خط مونتاژ دیزلی. تقسیم ماشین‌کاری رئیس اخذ بلوک خام، سر سیلندر و میل‌لنگ و ماشین‌کاری آن‌ها برای تولید قطعات دقیق موردنیاز است. با قدم گذاشتن به سالن ماشین پیشه کارکنان کمی را خواهید دید.
خطوط ماشین‌کاری بسیار خودکار و رباتیک بوده و انسان فقط به عنوان سوپروایزر حضور دارد. این تقسیم وانگهی بسیار تمیز است و از تأسیسات تولید پیشرانه سنتی زیاد فاصله دارد. در پیوسته به فرایند ماشین‌کاری برخی قطعات اصلی پیشرانه می‌پردازیم.

بلوک

بلوک آلومینیومی لوازم یدکی هیوندای  پیشرانه انجینیوم برای پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی یکسان است. یگانه از اولین فرایندها از ۲۳ فرایندی که سپریدن می‌شود حک کردن لیزری شماره پیشرانه روی بلوک به قصد هویت بخشی به آن است. یک آزمایش نشتی روی منافذ نیز چهره می‌گیرد تا در صورت هستی ترک در دیواره سیلندرها سریعاً تشخیص دیتا شود. علت انجام این پیشه آن است که در موعد خپگی خطوط فولادی، فولاد باید کل دیواره بلوک خام را لمس کند. در غیر این چهره نقاط داغ می‌توانند طول عمر بلوک را کم کنند. به قصد سازگاری خطوط فولادی، بلوک‌ها باید به مدت نصف ساعت لغایت ۲۰۰ درجه سانتی گراد داغ شوند لغایت پیش از خفگی خطوط فولادی داخل آن‌ها گسترش یابند. بلوک سپس خنک می‌شود لغایت استقامت و جای‌گیری پسندیده خطوط فولادی تضمین گردد. همگی فرایندهای صورت گرفته توسط ساز و برگ اندازه‌گیری دقیق رسیدگی می‌شود و بلوک‌هایی که کوچک‌ترین نقصی دارند باید کناره گذاشته شوند.

سر سیلندر

سر سیلندر نیز فرایند مشابهی را پشت قطعات یدکی هیوندای  سر می‌گذارد و ماشین‌کاری آن روی سطوحی صورت می‌گیرد لغایت سوپاپ‌ها و دیگر اجزا به احسان روی آن قرار گیرند. هستی موازی کاری‌های زیاد در این دسته نیز جالب توجه است. اگر یک ماشین دارای مشکل باشد خط می‌تواند با ماشین‌های مشابهی در خط دیگر پیوسته یابد. البته سرعت فرآوری به نوعی تفریق می‌یابد.

میل‌لنگ

میل‌لنگ یک قطعه اساسی بوده و در اینجا صحبت از فواصل میکرونی است. میل‌لنگ از حالت خام خشن الی فرایند پایانی بالانس می‌شود لغایت حفره‌های دو طرف شفت در محل صحیح پیمان گیرند. سپس یاتاقان‌ها با قرار دریافت حدود ۱۰ ثانیه‌ای در مایعی ویژه با دمای ۱۰۰۰ درجه سانتی گرادی مشکل می‌شوند و سپس سریعاً وارد آب سرد می‌شوند. پس از این فرایند، ماشین‌کاری اتمام شده و چرخ‌دنده شفت که بالانس شده در جای خود قرار می‌گیرد. اکنون زمان بالانس پایانی است.

مونتاژ

برخلاف تأسیسات ماشین‌کاری رباتیک، خط مونتاژ زیاد به دستان کارمندان ارتباط دارد. بلوک روی دستگاه‌های حمل‌کننده پیشرانه پیمان داشته و فرایند به قبل می‌رود. هر دستگاه حمل‌کننده فرکانسی رادیویی دارد که مشخصات دقیق پیشرانه را ضبط کرده است. این امر به کارمندان خط مونتاژ پروانه می‌دهد الی در هر ایستگاه قطعات درست را روی پیشرانه ببندند. اکثر قطعات نصب شده از جانب تأمین‌کنندگان به این تقسیم آمده و در ۱۷ دسته خط مونتاژ مورد کاربرد پیمان می‌گیرند. مهار سیمی یک از آخرین کارهایی است که سپریدن می‌شود و پیش از آماده شدن پیشرانه برای آزمایش روغن درون آن ریخته می‌شود.

تست

آیا پیشه خواهد کرد؟ این بزرگ‌ترین سؤال است زیرا در موعد حمل پیشرانه به تأسیسات پایانی تولید خودرو نمی‌توان آن را امتحان کرد. به هدف تضمین موفقیت، تست‌های قبل رو انجام می‌شوند.

تست سرد

تک‌تک پیشرانه‌ها در آزمایش سرد شرکت می‌کنند و کلمه “سرد” به این سوژه اشاره می‌کند که پیشرانه به راستی پیشه نمی‌کند. آزمایش تشخیصی برای رسیدگی همگی حسگرها و فعال‌کننده‌ها کاربرد می‌شود. تست‌های کمپرس نیز به به اتفاق بررسی‌های بصری اتمام می‌شوند. زمانی که پیشرانه تأیید شد جگوار لندروور از نصب آن روی اتومبیل مطمئن می‌شود.

تست کارکرد داغ

این تست استارت پیشرانه را رسیدگی می‌کند. هیچ فشاری رو پیشرانه همچون فشارهای موعد آزمایش روی داینامومتر وجود ندارد. بنا به گفته جگوار لندروور، این آزمایش در زمانی که تأسیسات تازه افتتاح شده بود روی همگی پیشرانه‌ها اتمام می‌شد اما از آنجایی که میزان اطمینان تست سرد در تشخیص مشکل‌ها بالا رفته هم‌اکنون فقط چند پیشرانه در روز تست کارکرد داغ را سپریدن می‌دهند. برخی پیشرانه‌ها هنوز هم با حداکثر خفقان در تأسیسات داینو آزمایش می‌شوند لغایت برخی موارد عملکردی آن‌ها تأیید شود.

انتقال

نتیجه پایانی این است که پیشرانه‌ها به تأسیسات مونتاژ اتومبیل در برومویچ، هیل وود و سولیهال انتقال می‌یابند لغایت روی طیف وسیعی از خودروها، از جگوار XE گرفته لغایت رنجروور ولار نصب شوند.
بار سایر که می‌خواهید کلید را چرخانده و پیشرانه را بیدار کنید، کمی به تلاش‌های هوشمندانه مهندسان در ساخت این قلب آهنین نیز فکر کنید!


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۰۱:۲۷
safar alamo

تصادف با چراغ های روشن در شب

کیا

پس از 7 سنه کوشش و هنرپروری کمپین‌های مختلف در گویه ایمنی، سرانجام کشورهای اروپایی را مجبور کردند الی چراغ‌های جلوی زیاد صریح خودروها را به منظور خطرناک بودن آن‌ها باره رسیدگی قرار دهند.قطعاً کل ما آزار شدن توسط چراغ‌های پرنور خودروی روبرویی یا پشتی را تجربه کرده‌ایم. برخی از جدیدترین خودروها که دارای فناوری مترقی زنون یا LED هستند نور زیاد زیادی را ساطع می‌کنند که همین فرمایش باعث ایجاد خطراتی می‌شود.گروه قطعات یدکی کیا  به دنبال شکایات رو به رشد عمومی از این قضیه شروع به برجسته کردن آن کرده و کمپینی را در سال 2011 به مسیر انداختند.

 

قطعات کیا

 

یکی از نظرسنجی‌های انجام شده نشانه می‌دهد 65 درصد مردم به‌طور معمول به چراغ‌های جلوی خودروهای روبرویی خیره می‌شوند و 15 درصد نیز باورپذیری کرده‌اند در مواجه شدن با این چگونگی شرایط خطرناکی را تجربه کرده‌اند. اکثر کسان می‌گویند برگشت بینایی کامل آن‌ها الی 5 ثانیه درازا می‌کشد و اگر در این چهره سرعت 96 کیلومتر در ساعت داشته باشید یعنی مسافتی 134 متری را بدون رویت جاده طی می‌کنید.چراغ‌های جلوی جدید پرنورتر و سفیدتر می‌شوند و نه فقط نور اکثریت را به جاده می‌تابانند بلکه نور ساطع شده طبیعی‌تر بوده و برای چشم راننده شدت اقلیت دارند؛ اما خب این لوازم یدکی کیا  تلاش‌ها برای رانندگان کافی نبوده زیرا 68 درصد ملت می‌گویند در تشخیص ابعاد و موقعیت خودروی روبرویی به سخت می‌خورند زیرا چراغ‌های جلوی آن بسیار پرنور است.

 

لوازم کیا

 

تمامی خودروهای فروخته شده در بریتانیا حائز چراغ‌هایی هستند که از استانداردهای فعلی اتحادیه اروپا پیروی می‌کنند اما فعالان این قضیه می‌خواهند استانداردهای جدیدی وضع شوند. احد از فعالان این پهنه می‌گوید:
اگرچه بر پایه قوانین موجود چراغ‌های جلوی خودروها استانداردهای یکسانی را پاس می‌کنند ولی رانندگانی که در شب تردد می‌کنند تجربه زیاد متفاوتی داشته و بسیاری  لوازم کیا از آن‌ها می‌گوید نور ساطع شده از خودروهای امروزین زیاد صریح هستند. ما به دنبال درمان تلاش‌های خویش برای تغییر این وضعیت هستیم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۰۱:۲۲
safar alamo

سدان محبوبیت هیوندای سوناتا

هیوندای

 

DNA طراحی جدید قطعات یدکی هیوندای خوشبختانه در محصولات آینده این شرکت دیده خواهد شد. بدین ترتیب سوناتای جدید دارای بدنه‌ای با تأکید زیاد روی عناصر جوان‌پسند و اورهنگ های کوتاه خواهد بود.استایل جدید این طرح مطالعاتی تکامل گیرایی از نسخه کنونی بوده و شاهد جلوپنجره فراری مانندی هستیم که به کناره‌ها امتداد یافته است. اگرچه خط کاراکتر جانبی کانسپت هیوندای عجیب بوده اما نسخه تولیدی از این نظر ظریف‌تر خواهد بود. دیگر جنبه کانسپت Sensuous که باید در فاز نهایی حل شود عدم هماهنگی کامل عناصر طراحی گوشه‌دار در کل بدنه است.

قطعات هیوندای

با قدم گذاشتن به داخل سوناتا 2018 شاهد فضایی از مد افتاده و نه چندان خاص خواهید بود. خوشبختانه لوازم یدکی هیوندای قول داده این فضا را بهبود بخشید و استفاده از چوب طبیعی و متریال پریمیوم باعث خواهند شد سوناتای جدید چندین پله بالاتر از نسل فعلی قرار گیرد.همانند محصولات کنونی مرسدس، صفحات نمایش بزرگ حرف اول را در کابین خواهند زد. انتظار می‌رود این صفحات نمایش در سوناتا داشبورد را تحت تسلط خود قرار داده و کاربران تجربه نوینی از دسترسی به سیستم‌های ارتباطی و اطلاعات سرگرمی داشته باشند.اما بد نیست به زیر پوست سوناتای جدید هم نگاهی بیندازیم. انتظار می‌رود پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی مدل کنونی که به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل شده در نسل جدید بهبود یابد. اگرچه پیشرانه کنونی قدرت 245 اسبی دارد اما نسل بعدی به دلیل رقابت بهتر با حریفان خروجی بالاتری خواهد داشت.

لوازم هیوندای

افراد دوستدار محیط‌زیست و اقتصادی هم باید به دنبال نسخه پلاگین هیبرید و هیبرید 2 لیتری ارتقا یافته باشند. هر دو نسخه قدرت ترکیبی 210 اسبی داشته و استفاده از باتری حالت‌جامد جدید باعث بهبود محدوده حرکتی خواهد شد.
بی‌شک بزرگ‌ترین چالش هر سدان میان‌سایزی وجود رقبای سرسخت و بازاری خواهد بود که تحت تأثیر محبوبیت شاسی بلندها کوچک و کوچک‌تر می‌شود. مردم به گونه‌ای مجذوب این قدبلندها شده‌اند که فورد شاید نسل جدید فیوژن را عرضه نکند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۰۳:۴۹
safar alamo

پرسرعت ترین ماشین های اجاره خودرو سال 2018

معمولا پیروان خودروهای شاسی‌بلند به پیگیری امکانات بیش‌تر، تجهیزات لوکس و مد روز هستند؛

اما برخی افراد از یک خودروی شاسی‌بلند (با وجود وزن بالا)، چشمداشت سرعت زیاد نیز دارند.

تب سرعت هیچ‌گاه فروکش نمی‌کند و همیشه جوانان به دنبال خودروهایی سریع و چابک هستند؛

در این میانی تاپ‌گیر (TopGear)‌ لیستی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای بازار جهانی اتومبیل منتشر کرده است

که ۱۰ مدل از بهترین خودروسازان در آن جای می‌گیرند. معمولا از حضور شاسی‌بلندهای

آلفا رومئو استلویو کوادریفوگلیو و لامبورگینی اوروس به به اتفاق جیپ گرند چروکی در این فهرست تعجب نمی‌کنیم

و اینک، خودروهای جگوار F-Pace SVR و مازراتی لوانته تروفئو نیز به باشگاه سریع‌ترین شاسی‌بلندهای جهان پیوستند.

اجاره خودرو

همین مسئله مایه شده است چشم وهمچشمی داغ‌تر شود و هر روز گواه مدل‌های سریع‌تری باشیم.

در این نوشتار ۱۰ شاسی‌بلند تند از دیدگاه وب‌سایت تاپ‌گیر

بررسی خواهد شد و به برخی نکات جالب از این خودروها اشاره می‌شود.

مهم‌ترین نکته در مورد خودروهای تولیدی بی‌ام‌و X M این نیست که قدرت،

سرعت یا سخیف ظاهری متمایزی دارند. بلکه این چیزی است که آن‌ها بیش از هر خودروی دیگری،

رانندگان دیگر را درباره بی‌نظیر و ناعادلانه بودنشان همبسته می‌کنند. اگرچه بی‌ام‌و X5/X6 در این

فهرست به عنوان واپسین خودرو پیمان می‌گیرد؛ ولی این از کیفیت بالای رانندگی و راحتی بالای سرنشین نمی‌کاهد.

اجاره ماشین در تهران

پورشه کاین توربو جدید به اندازه همان مدل توربو S باستانی سریع است که حاکی از عالی بودن برای آینده دارد.

البته نمی‌توانیم تعجب خود را پنهان کنیم؛ زیرا به عقیده می‌رسد که این مقدار شتاب برای پورشه کاین کمی محافظه‌کارانه باشد.

معمولا محصولات تولیدی پورشه بسیار سریع هستند و در این میان می‌توان به پورشه 911 اشاره کرد؛

اما بازار شاسی‌بلندهای کمی متفاوتبا خودروهای سبک است و عوامل دیگری نیز در این مسئله دخیل هستند.

به عقیده می‌رسد جگوار قصد دارد پیشرانه ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندرش را در قالب بزرگ‌ترین خودروی خود پیمان دهد.

این رهنمود نکویی است؛ چراکه شاسی‌بلند جگوار F-Pace با دریافت این پیشرانه می‌تواند ۵۴۲ اسب بخار توان فرآوری کند

و به بیشینه سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

اجاره خودرو بدون راننده

بنتلی ادعا می‌کند که پیشرانه ۱۲ سیلندر W شکل با کاربرد از ۶۰۸ اسب بخار قدرت،

قادر است به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. تعجب‌آور نیست که

بها پایه این شاسی‌بلند لوکس از ۲۲۵ هزار دلار شروع می‌شود؛ در پیوسته باید بدانید که

شهبانو انگلستان با رویت شاسی‌بلند بنتلی بنتایگا W12 دستور داد اولین خودروی خط تولید،

بی درنگ راهی قصر ناتینگهام شود. البته مدل‌ ارزان‌تر این شاسی‌بلند با پیشرانه کوچک‌تر

خورجینی هشت سیلندر و سوخت دیزل، قادر است از حالت سکون لغایت سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

را در زمانی کمتر از ۵ ثانیه طی کنند.

کرایه ماشین های لوکس

در نهایت شاسی‌بلند مازراتی لوانته به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر مجهز شد.

پیشرانه ۳.۸ لیتری با توربوشارژ دوگانه توسط فراری ساخته شده است

و می‌تواند ۵۸۲ اسب بخار و ۷۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گفته می‌شود که حداکثر سرعت

این خودروی فوق‌العاده ایتالیایی به بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ با این

اوصاف مازراتی لوانته تروفئو یگانه از سریع‌ترین شاسی‌بلندهایی است که می‌توان خریداری کرد.

مدارک مورد نیاز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۰۳:۴۷
safar alamo