اجاره ماشین

اجاره ماشین های لوکس و ایرانی در تهران

اجاره ماشین

اجاره ماشین های لوکس و ایرانی در تهران

www.safaralamo.com

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

دلایل لاستیک سابی در خودرو

 

 

در جستار خودرو ، قطعات یدکی هیوندای جنسیس  بحثی است بنام هندلینگ
( که به معنی همان خوش دستی ماشین است
) که البته بخش عمده ای متعلق به مربوط به
مسائل فنی و طراحی اتومبیل می شود و
بخشی از آن هم ناشی از میزان بودن تنظیم
های اتومبیل است. خودرویی که بخوبی تنظیم
باشد، رانندگی به مراتب لذت تقسیم تر و راحت تری را دارد.

فرمان ماشین در حین جنبش نباید به
چپ یا راست منحرف شود ، حتی اگر
آن را خلاص هم کنید ، نباید چنین وضعی
قبل بیاید . برخی مواقع هم دستور لرزش
دارد ، برخی از وقت ها تنظیم پروانه آنقدر
به هم خورده است که اصطلاحا می گویند
اجازه مبهوت است چون قطعات یدکی هیوندای سانتافه  بدرستی عمل
نمی کند. کل این موارد به اضافه موارد
متعد دیگر می تواند علل گوناگونی داشته
باشد از خرابی و سائیدگی پلوس ها گرفته
الی ایراد در بالانس چرخها و یا حتی تنظیم
نبودن باد لاستیک ها. که قضاوت در باره این
موارد متعدد شغل تعمیرکار است الی بتواند
عیب اصلی را تشخصی دهد و این مهم ترین
دسته یک پیشه تعمیراتی است . در اینجا
بدون اینکه وارد مباحث پیچیده تنطیم های
متنوع ماشین شویم به اشاره ای موقت به
این موضوعات اکتفا می نماییم تا لااقل دیدن
پسین تری نسبت به موضوعی که بظاهر
ناچیز اهمیت می نمابد، پیدا کنید.

سائیدگی غیر عادی لاستیک ها نشانه
احسان است برای اینکه متوجه شویم
که سررسید تعویض آنها فرا واصله است
ولی آیا این می تواند هشداری باشد برای
اینکه شما متوجه شوید که بخش هایی
دیگر اتومبیل از جمله: قطعات یدکی هیوندای i20 فرمان، جلوبندی و
فنر بندی آن نیز مبتلا دشوار شده اند؟ اگر
با این هشدارهای اولیه آشنایی داشته
باشید می توانید با کارهایی که جزء
تعمیرات پیشگیرانه است مایه شوید
که از خرابی خودرو در جاده ها ممانعت بعمل آید.

فرمان خودروها

 

اگر خودرو شما به اثناء رانندگی به یک سمت کشیده می شود ( بخصوص زمانی که پروانه را رها می کیند ) اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان بودن باد لاستیک ها را چک کنید. اما اگر باد لاستیک ها را چک کردید و تنظیم بودند آنوقت شدنی است اشکال در جای دیگری باشد، شدنی است ،میل پروانه نامیزان باشد قطعات یدکی هیوندای  یا گوشه کمبر و کستر صحیح نباشند یا دستور صحیح در مرکز تنظیم نشده باشد. اگر اجازه ماشین شما بیش از اندازه بازی دارد یا شدیدا می پیچید، باید مارپیچ اجازه و قطعات داخلی جعبه پروانه را چک کنید.

 

فنربندی

 

فنر بندی ماشین از اجزای متعددی برپایی شده است در این حالت لازم است که همراستایی چرخها و یاتاقانهای آنها و بوش و میله تعادل و بازوهای کنترل فنر و خود فنرها را بررسی کنید. اگر بخش هایی از فنر ها مبتلا سائیدگی شده یا آسیب دیده اند باید تعویض شوند. چون اگر این شغل چهره نگیرد باعث فرسودگی و آسیب دیدن پیش از زمان دیگر دسته های سیستم فنر بندی و اتومبیل می شود.

همراستایی

 

برای هدایت کردن مناسب و صحیح خودرو و جلوگیری از سائیدگی لاستیکها؛ لازم است که چرخها هم امتداد باشند. این شغل باعث می شود که از سائیدگی و سایش و سر خوردن چرخها بازدارندگی شود. ضمن اینکه میزان مصرف سوخت هم کاهش می یابد و از وارد آمدن اختناق بر روی دستور و سیستم فنر بندی کاسته می شود و هدایت اتومبیل بهتر صورت می گیرد. برای همراستایی و تنظیم چرخهای خودرو سه نوع تنظیم هستی دارد:
زوایای کبر، کستر و تفارب و تنافر زاویه چرخها (toe out و toe in)
کمبر و کستر به معنی مقدار خارج بودن و داخل بودن تقدیر جلوی چرخهاست . هدف از این تنظیم پخش بار خودرو بطور متوازن بر روی سطح جاده است. این کار مایه می شود که اجازه دهی خودور بسهولت چهره گیرد و از سائیش لاستیک ها جلوگیر بعمل آید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۲:۱۶
safar alamo

تیک آف

 

تیک آف چیست؟

تیک آف گرد از واژگان رایج برای پارسی
زبانان عاشق سرعت است. این عبارت
(Take Off)  قطعات یدکی هیوندای در زبان انگلیسی برای لحظه
ی پیش درآمد پرواز هواپیما به کار اسیر
می شود. تیک آف در اتومبیل ها برای جلب
توجه ، برپایی هیجان ، فرآوری دود ، فرآوری
صدا و در مجموع برای نمایش اتومبیل سپریدن
می شود. یک تیک آف طولانی اثر دهنده ی
مهارت راننده و توان بالای خودرو است.

تیک آف چرا اتفاق می افتد؟

با توجه به عرض قطعات هیوندای  لاستیک ، وزن روی چرخ ،
جنس آسفالت و … هر اتومبیلی می تواند
مقدار خاصی قدرت را در لحظه نخست به
حرکت تحمل کند. چنانچه نیرو موتور به چهره
آنی به چرخ منتقل شود برای چند لحظه گواه
تیک آف خواهیم بود که دلیل آن اغلب بودن
گشتاور چرخ از مقدار نیروی قابل انتقال به
سطح است. با  نزدیک  شدن سرعت حرکت
به سرعت چرخ ، چسبندگی افزایش مکشوف
و تیک آف تبدیل به حرکت می شود.

با چه ماشینی می تاب تیک آف کرد؟

تقریبأ با همه خودرو ها می نا  لوازم یدکی هیوندای تیک آف کرد ولی هرکدام روش ویژه خویش را دارند. گونه گیربکس ، محور انتقال توان ، و سیستم های مهار استقامت ، و هرزگردی عواملی هستند که باید برای تشخیص شیوه تیک آف رسیدگی شوند. بهترین خودرو ها برای تیک آف ، خودرو اسپرت و نیرومند با موتور جلو و دیفرانسیل عقب هستند. خودرو های اسپرت دیفرانسیل جلو با ترمز دستی روی چرخ های عقب نیز مناسب هستند.

تاریخچه تیک آف به کجا بر می گردد؟

شاید بتوان گفت که اولین تیک آف های طولانی و قوی لوازم هیوندای  توسط خودرو های مسابقات درگ سپریدن می شد زیرا خودرو های عادی قدیمی توان لازم برای این شغل را نداشتند. اتومبیل های درگ با استفاده از ترمز جلو خودرو را نگه داشته و لاستیک های عقب را برای چند لحظه کوتاه به حالت تیک آف می بردند تا لاستیک ها گرم شده و آغاز جنبش سریع تر باشد. با قوی شدن اتومبیل ها از حدود ۶۰ سال قبل تیک آف با خودرو های عادی نیز برای نمایش اتمام می شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۲:۱۴
safar alamo

رونمایی فیس لیفت دوج چارجر

 

تیزری از فیس لیفت دوج چارجر SRT هلکت
پیش از رونمایی آن در ماه های آینده،
منتشر شده است.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از این
مدل به روز شده در دست نیست.
فیات کرایسلر اجاره خودرو در تهران  صرفا اعلام کرده که
به روز رسانی هایی در بدنه و کابین
این خودرو اعمال می کند.

به گفته این خودروساز، مدل های
عملکرد بالای چارجر به طراحی
جلوپنجره کاملا جدید مجهز می
شوند که پهنا بیش تری اجاره ماشین  به خودر
و داده و بازتابی از میل مشتریان
چارجر به طراحی بدنه برجسته تر است.

با توجه به چیزی که در تیزر دیده می شود، اجاره ماشین در تهران هلکت داری طراحی سپر به روز شده، طرح اصلاح شده جلوپنجره، ورودی هوای ارتقا یافته Ram، تزئنیات خاکستری تیره، طرح نوین چراغ های جلو و لوگوی SRT روی مظهر هلکت خواهد بود.

هیچ خبری مبنی بر به روز رسانی موتور مدل های هلکت، SRT یا حتی V6 این اتومبیل منتشر نشده است. برای کسب اطلاعات در مورد این خودرو باید چشم براه رونمایی آن به عنوان مدل 2019 بود.

اگرچه طی سال های اخیر گرایش آمریکایی ها  اجاره ماشین به سدان های بزرگ رو به کاهش بوده ولی چارجر در مقایسه با رقبای خویش فروش بهتری داشته است.

سال گذشته این خودرو با فروش 88351 دستگاه در صدر کلاس خود قرار گرفت و از مدل هایی همچون شورلت ایمپالا، کرایسلر 300، فورد Taurus، تویوتا Avalon، بیوک لاکراسه، کیا کادنزا و هیوندای آزرا پیشی گرفت.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۲:۱۳
safar alamo

محاسبه لیتر مصرفی خودرو

 

همانطور که می دانید میزان مصرف سوخت  اجاره خودرو به عوامل مختلفی
همچون سرعت، شتاب رانندگی، ترافیک، بار و تعداد سرنشینان
، کیفیت سوخت مصرفی، استفاده از کولر،
باد لاستیک و وانگهی وضیعت موتور ارتباط دارد.

یکی از راه های اطمینان از سلامت موتور و
اجاره خودرو در تهران  شما، محاسبه سوخت مصرف شده می باشد.

جهت اطمینان از چگونگی سلامت موتور و خودرو
در مسیرهای مثل با شرایط یکسان میزان مصرف
بایستی حدودا یکسان بماند، در صورت افزایش
این میزان بایستی سرنوشت های مختلفی از اتومبیل بررسی شوند.

بنابراین یکتا از راه های اطمینان از سلامت خودرو،
ثبت میزان مصرف سوخت اجاره ماشین در موعد های گوناگون می باشد.

جهت محاسبه میزان سوخت مصرفی، کافیست
که باک خویش را پر نمایید. سپس از سرنوشت
کیلومتر شمار، کیلومتر کنونی خودرو را یادداشت
نمایید. بعد از چند روز که مجدد منظور پرنمودن
باک را داشتید، پس از پر نمودن مجدد باک،
میزان بنزین اضافه شده را یادداشت نمایید.
حال کافیست کیلومتر طی شده فعلی را از
شماره یادداشت شده قبلی کم نمایید که
با این پیشه مسافت طی شده بدست خودرو توسط می آید.

فرمول محاسبه میزان مصرف سوخت خودرو

تذکر: می توانید کیلومتر طی شده را با صفر
نمودن مسافت سنج که در رأس کیلومتر آمار
قرار دارد در اثناء پر نمودن باک قبلی نیز محاسبه نمایید.

حال بایستی مقدار لیتر بنزین اضافه شده
به باک را در صد ضرب نموده
و بخش بر مسافت طی شده نمایید.

عدد توسط آمده مصرف اجاره اتومبیل شما
در صد کیلومتر را نمایش می دهد.

به عنوان مثال فرض کنید که شما 42 لیتر
بنزین زده اید. وانگهی مسافت 485 کیلومتر
را نیز طی نموده اید. لذا نخست عدد 42
را در صد ضرب نمایید و سپس بر 485 بخش
نمایید و عدد توسط آمده که 8.6 می باشد
معرف مصرف شما در صد کیلومتر بوده که
استانداردی برای مشخص نمودن مصرف
سوخت خودروها می باشد. این شماره
را در دفترچه ای که در داشبورد پیمان داده اید
به همراه تاریخ یادداشت نمایید الی در آینده
بتوانید با اعداد توسط آمده بعدی مقایسه نمایید.

توضیحات بیشتر:

هر اتومبیل بسته به نوع موتور و وزن و طراحی،
مصرف سوخت تو شهر و بیرون شهر استاندارد مشخصی دارد.

به عنوان مثال اتومبیل پراید مصرف سوخت شهری
برابر 8.8 و در جاده، مصرفی برابر 5.6 لیتر در
هر صد کیلومتر دارد که این اعداد در مشخصات
فنی هر خودرو قید شده است که در سایت سازنده نیز قابل نگریستن می باشد.

مصرف خودرو پراید از سایت Saipa Corp قابل نگریستن است.

همچنین مصرف سوخت خودرو پژو 206 بر پایه گفته
سازنده به چهره ترکیبی 6.4 لیتر و در خارج شهر 5 لیتر در صد کیلومتر می باش


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۰:۰۵
safar alamo

هیوندای سانتاکروز

 

سه سنه از سررسید رونمایی کانسپت برجسته
قطعات هیوندای سانتاکروز در نمایشگاه بین‌المللی
آمریکای شمالی می‌گذرد ولی این اتومبیل
به این زودی‌ها وارد نمایندگی‌های فروش نخواهد شد.

مدیرعامل  لوازم هیوندای موتور آمریکا برایان
اسمیت در مصاحبه با موتور ترند گفته است:
ما در ارتباط با این اتومبیل بسیار گفتگو کرده‌ایم
ولی نسخه تولیدی آن سال جاری یا سال آینده وارد بازار نخواهد شد.
بدین ترتیب بردباری عرضه پیکاپ سانتاکروز
در سال 2020 وجود دارد.
فاصله زیاد بین رونمایی از نسخه مفهومی
و فرآوری مدل پایانی به خاطر تأخیرها در صدور
چراغ سبز تولید بوده است. مدیرعامل اسبق
هیوندای موتور آمریکا یگانه از پیروان تولید سانتاکروز
بود ولی شرکت لغایت اواخر سنه 2016 فرآوری این مدل را پایانی نکرده بود.

پیکاپ مورد بحث ظاهراً پیمان بوده امسال به عنوان مدل سنه 2019 عرضه شود ولی مدیرعامل پیشین هیوندای آمریکا چند روز قبل از کریسمس 2016 از شغل خود برکنار شد. این فرمایش آنسان که پیداست مایه شد برنامه‌های فرآوری سانتاکروز به تأخیر بیفتد.

از آنجایی که زمان زیادی از رونمایی مدل مفهومی ماضی هنوز مشخص نیست که نسخه تولیدی چقدر به مدل مفهومی وفادار خواهد بود. به راستی اطلاعات زیادی از این نسخه منتشر نشده ولی گفته می‌شود  لوازم یدکی هیوندای سانتاکروز با پیشرانه دیزلی عرضه نخواهد شد. این سوژه خیلی سورپرایز کننده نیست ولی کانسپت نمایش داده شده حائز پیشرانه 2 لیتری توربودیزل دوستدار محیط زیستی بود که توان 190 اسب بخاری و گشتاور 406 نیوتون متری داشت.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۰:۰۳
safar alamo

موتورهای ترکیبی از انژکتور مستقیم و پورت

 

در حال حاضر نیمی  قطعات کیا از گردآور خودروها و تراک‌های جدید
در ایالات متحده مجهز به انژکتور سر راست سوخت
یا GDI هستند؛ به این معنا که بنزین مستقیماً به تو
محفظه احتراق پاشیده می‌شود.امّا  ابتکار بعدی موتور
خودروها، وارد کردن سوخت از دو راه مجزاست و برخی
از خودروسازان، هم‌اکنون نیز پیشرانه‌های خویش را هر دو
گونه انژکتور سر راست و پورت به اتفاق کرده‌اند. تویوتا این
تکنولوژی را بیش از یک دهه پیش در یک V-6 با عنوان سیستم
انژکتور D-4S شناسایی کرده‌ است و در حال حاضر، از آن در پ
یشرانه‌هایی چون ۲٫۰ لیتری چهار  لوازم یدکی کیا سیلندر تخت (که بدست سوبارو
ساخته می‌شود)، ۳٫۵ لیتری V-6 و ۵٫۰ لیتری V-8 سهم می‌برد.
ضمن اینکه آئودی نیز از این فناوری در موتور‌های ۳٫۰ لیتری V-6 و ۵٫۲ لیتری V-10 کاربرد می‌کند.

حکمران کنونی این گونه تکنولوژی در خودروسازی، فورد با سیستم انژکتور سوخت دوگانه، انژکتور سر راست با خفقان بالا (DI) و انژکتور پورت با خفگی زیر (PI) است. فورد این فناوری را در موتورهای بنزینی تنفس طبیعی و با القای اجباری V-6 و V-8 با حجم موتور بین ۲٫۷ لغایت ۵٫۰ لیتر به شغل می‌برد. وانگهی مدل ۲۰۱۷ از F-150 رپتور پیکاپ و سوپرماشین GT، هر دو از پیشرانه جدید ۳٫۵ لیتری اکوبوست V-6 بهره‌گیری می‌کنند. مدل پایه F-150 نیز اتکای زیادی به این تکنولوژی با استفاده از پیشرانه‌های انژکتور دوگانه، از دسته موتور پایه  ۳٫۳ لیتری V-6 و آپشن‌های ۲٫۷ و ۳٫۵ لیتری اکوبوست V-6 دارد. موتور جدید ۵٫۰ لیتری V-8 که پیشرانه مدل ۲۰۱۸ از موستانگ GT را ساختن می‌دهد، پسینیان پیشرانه‌ای است که فورد استفاده از این تکنولوژی را برای آن اعلام کرده است.
اصول کلی

قبل از اینکه به مزایای همکاری PI و DI بپردازیم، چه بسا بهتر است اندکی مقدمه‌چینی داشته باشیم. برخلاف آنچه در فیلم‌ها به هنگام آتش‌گرفتن ماشین‌ها تماشا می‌شود، در واقعیت چیزی به نام «انفجار خود به خودی» هستی ندارد؛ چرا که بنزین مایع، آتش نمی‌گیرد و رساندن سوخت از محل باک به احتراق در درون موتور، یک فرآیند دو مرحله‌ای است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۰:۰۰
safar alamo

لوازم یدکی هیوندای توسان

 

 

اگر نگاهی قطعات یدکی هیوندای  کلی به بازار اتومبیل در دهه های ماضی
در ساحل بازار خودروی امروز بیاندازیم،
متوجه دگرگونی ها زیاد ایجاد شده در تنوع برند ها
، مدل ها و حتی تیپ خودروها نسبت به گذشته خواهیم شد.

در حالی که هر روز خودروهای جدید، پا به بازار ایران می گذارند
و سروکله شان در خیابان ها پیدا می شود، خودروهایی که
در ماضی نیز با دودمان های پیشین خویش در بازار حضور داشته اند
، الان با دودمان های جدید اما با تنوع اغلب و تیپ های متفاوت عرضه می شوند.

در این بازار شلوغ، عده ای از افراد سودجو اقدام به فروش خودرو های نیم فول
و یا لو آپشن به عنوان خودروی فول با سفارش کشورهای مختلف می کنند
و یا حتی خودروی لو آپشن را با بها کم در مملکت آغاز خریداری کرده
و حین ورود به مملکت اقدام به نصب آپشن های تقلبی و اصطلاحا
افترمارکت بر روی آن می کنند و به عنوان خودروی فول آپشن
با قیمت گزاف به خریدار طاقت آگاه می فروشند.

در این سری مقالات با نام “فول آپشن” به اتفاق سایت خودرو باشید
تا با انواع تیپ، سفارشات و تفاوت های آن ها و شیوه تشخیص
خودروی فول از غیر آن آشنا شوید.

 

هیوندای توسان

 

قطعات یدکی هیوندای توسان خودروی شاسی بلند کوچک پرطرفدار در کشورمان است
که دودمان جدید آن (Tucson TL) در بازه بها 180-200 میلیون تومان
مثل دودمان پیشین خود در میان اتومبیل های پر فروش بازار است.
اکنون به بررسی تیپ ها و سفارشات آن می پردازیم:

توسان های موجود در ایران عموما سفارش کشورهای حاشیه کنداب فارس
(عمان، عربستان، امارات، کویت) می باشد. ولی اگر کمی جست و جو کنید
توسان هایی تحت عنوان سفارش اروپا خواهید رویت که غالبا سفارش مملکت
چک می باشند. البته اگر به راستی سفارش اروپا باشند !
تفاوت فنی خودروهای سفارش اروپا با کشورهای حاشیه خلیج فارس چیست ؟
* عموما در تمام خودروهایی که سفارش کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند
، به سبب موقعیت جغرافیایی آن کشورها که بیشتر درازا سال، هوای زیاد گرم
و شرجی را تجربه می کنند از کندانسور کولر با پارت نامبر متفاوتی
از اتومبیل های سفارش اروپا کاربرد شده است، که قدرت خنک کنندگی آن اغلب می باشد.

– از آنجایی که هوای گرم و مرطوب، مایه سوختن رنگ و فرسایش بدنه(ایجاد پوسیدگی) اتومبیل می شود، خودرو های سفارش خاورمیانه با ضخامت اغلب و با آستر متفاوت رنگ می شوند که مقاومت بیشتری از خود در برابر حرارت نشانه دهند.

* به سبب وجود قوانین مشکل گیرانه آلایندگی در اروپا، خودرو های سفارش اروپا موظف به اجرای استناندارد آلایندگی یورو6 می باشند که این قانون برای اتومبیل های سفارش خاورمیانه به این شدت سختگیرانه نیست.

* دی لایت در اروپا اجباری است، بعد تمام خودرو های سفارش اروپا باید مجهز به دی لایت باشند.
اصطلاحات ؟!

مانیتور بیزینس و مانیتور بزرگ :
قطعات یدکی اصل توسان های موجود با 2 مدل مانیتور عرضه شده اند.

* مانیتور 8 اینچی به به اتفاق سیستم صوتی چیره دست با برند تجاری اینفینیتی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۴۲
safar alamo

دلایل صدای گوش خراش ترمز

 

 

ترمز احد از قطعات مصرفی در اتومبیل با درجه ایمنی   قطعات یدکی کیا A یا فوق ایمنی است
که این درجه ایمنی نشان از اهمیت فوق­العاده این تکه به ظاهر ساده دارد.
در ترمز­گیری­های شدید و در مواقع حساس که بحث ایمنی جان سرنشینان اتومبیل
و خسارات مالی وزین مطرح است، اهمیت لنت ترمز اغلب مشخص می­شود.
ولی یکی از مواردی که رانندگان خودرو گاه­و­بیگاه با آن سروکار دارند، صدای برآمده
از لنت براثر ترمز کردن است. این صدا گاه در مواقع خاصِ حرکتی و گاه به علت
استفاده از نوعی ماده به­خصوص در لنت و یا اجزای سیستم ترمزی، تولید
و باعث مراجعه مکرر دارندگان خودرو به نمایندگی شرکت­های خودروساز
یا سایر تعمیرگاه­ها می­شود زیرا سبب ایجاد احساس عدم اعتماد راننده
به سیستم ترمز می­گردد و این تصور را به­وجود می­آورد که عملکرد آن خرده دارد.
این مسئله مختص یک یا چند مملکت نیست بلکه جستار روز بسیاری از شرکت­های مهم
خودروساز و قطعه­ساز در دنیاست و باعث تحمیل هزینه­های گزافی به آنها شده است.
هم اکنون تحقیق در این گویه باعث تعریف پروژه­هایی در سطوح بالای تحقیقاتی
در دانشگاه­های معتبر با استفاده از دستگاه­های بسیار پیشرفته شده،
ولی نکته حائز اهمیت آن است که هر صدای ترمزی لزوماً به مفهوم هستی عیب نیست.
در پیوستگی به تعریف انواع صداهای ترمز و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای حذف آنها می پردازیم.

انواع صدای ترمز

صدای لنت ترمز با پروا به شدت و ارتفاع آن اما به­طور کلی صدای
ارتعاش آرام را ناله (لوازم یدکی کیا ) و صدای تکان سریع را جیغ (Squeal) می­نامند.

فاکتورهای طراحی لنت ترمز اتومبیل
در طراحی لنت موارد پایین باید در نظر گرفته شود:

شیار وسط لنت ترمز به عنوان نشانگر بی گمان مجاز به کارگیری
لنت ترمز در ضمن محلی برای خروج گاز و یگانه و غبار برآمده از مصرف لنت است.

۱- در شرایط متفاوت جوی می­بایست تاثیر یکسانی داشته باشد.
این کارایی دلخواه باید در محدوده متفاوت دمایی اثناء رانندگی نیز حفظ شود.

۲- پدال­گیری خوب در تمام مواقع.

۳- درازا عمر بالا (به لحاظ صرفه اقتصادی)

۴- قابلیت عملکرد در شرایط متفاوت، بدون برپایی صدا.

۵- لنت باید به نحو مطلوبی توانایی توقف اتومبیل را داشته باشد.

۶- محدودیت­های ابعادی برای مونتاژ.

۷- عدم به کارگیری مواد آزبستی.

۸- خروجی غبار کمتر (به ­منظور تمیز باقی پایدار گذاشتن چرخ)

میزان خروجی غبار لنت و تفاوت سطوح داخلی دو چرخ گاه استفاده از یک ماده
نرمتر برای لنت به ­منظو بازدارندگی از ایجاد صدا توصیه می­شود
که این سوژه به کاهش عمر لنت می­انجامد.
مواد مورد بهره‌گیری در لنت ترمز
در این تقدیر با بخش­های اصلی ساختمان لنت ترمز آشنا می­شوید
زیرا چه بسا در بعضی موارد تغییر ساختار مواد مصرفی در لنت،
یکتا از راه­های حذف صدا باشد. موادی که در ترکیب لنت مورد استفاده قرار می­گیرند،
عبارتند از: مواد اصطکاک­زا مشابه گرافیت، پودر فلز مثل سرب، روی، برنج و آلومینیم،
مقیدکننده­ها، پُر­کننده ها و عوامل بهبود­دهنده که در پیوستگی به کالبدشناسی هر ­یک می پردازیم.

۱- پودر فلز به منظور افزایش مقاومت مواد در مساوی دما و سایش به ترکیب اضافه می­شود.

۲- مقیدکننده­ها (Binder): چسب­هایی هستند که مواد اصطکاکی را ساحل هم نگه می­دارند. رزین Phenolic رایج­­ترین گونه آن است.

۳- Filler ها همانند تراشه­های لاستیکی هستند که در مقادیر کم برای کاهش صدای لنت به ترکیب افزوده می­شوند.
تاثیر نوع لنت ترمز بر ایجاد صدا
تنوع زیاد نوع لنت و ترکیبات موجود در آن، تاثیر قابل­توجهی بر صدای تولیدی لنت می­گذارد. در ذیل به بعضی از پارامترهای مربوط به آن اشاره می شود:

لنت­های نیم فلزی: معمولاً مایه برپایی صدا می­شوند که این مسئله به­دلیل سختی بیشتر آنها نسبت به لنت­های غیر­آزبستی است. ترکیبات فلزی این نوع لنت­ها، اثناء ترمز­گیری و اصطکاک فلز به فلز باعث برپایی صدای جیغ می­شود.

مقدار Fillerها و Binderها  لوازم کیا در مونث اصطکاکی لنت تفاوت چشمگیری در میزان صدای جیغ تولیدی از لنت­های جلو یا عقب برپایی می­کند. در این حالت افزودن اجزایی نظیر گرافیت،کربن و ترکیبات بهبود­دهنده لاستیکی می­تواند مایه کاهش صدای لنت شود. اضافه کردن برنج می­تواند مایه رفع ارتعاشات و در ضمن تمیز­کاری دیسک و یا کاسه چرخ شود.

شکل هندسی لنت نیز می­تواند بر میزان صدای تولیدی کارساز باشد. لنتی با گوشه­های پخ­خورده می­تواند روی دیسک ترمز، بدون ایجاد تکان بلغزد. همچنین لنت­های چاک­دار مایه تغییر بسامد لنت­های لرزان می­شوند.

بعضی لنت­ها پوششی گزیده تر دارند که به سطح دیسک منتقل می­شود. این پوشش­ها مایه برپایی یک نوع فیلم روی دیسک می­شوند که تکان و صدا را تفریق می­دهد.

صدای جیغ ترمز عقب بیشتر به­دلیل انباشته شدن یکی لنت و … بین لنت­ها و کاسه چرخ فرآوری می­شود. برای حل این مشکل، یکتا و غبار برآمده از لنت ترمز را از روی کفشک­ها و صفحه پشت­بند لنت و اجزای مربوطه منزه کنید.
اقدامات اولیه برای حذف صدای ترمز اتومبیل
علت اولیه صدای ترمز ارتعاش است. در ترمزهای دیسکی ارتعاشات می­تواند بین لنت و دیسک، لنت و کلیپر یا کلیپر و اتصالات نصب شده بر روی آن وجود داشته باشد. در ترمزهایی که از سیستم کاسه چرخ کاربرد می­کنند، ارتعاشات می­تواند بین کفشک و کاسه چرخ یا کفشک و صفحه پشت­بند آن ایجاد شود. در ضمن تکان در یک سرنوشت می­تواند مایه تحریک و ایجاد لزرش در قسمت سایر شود؛ به­خصوص که قطعات پیوستگی در حال  قطعات کیا سبکتر شدن هستند و به این ترتیب لزرش آسانتر چهره می­گیرد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۳۹
safar alamo

باک بنزین خودرو را پر نکنید

اجاره

 

مان کافی بودن مقدار بنزین را نازل تشخیص می دهد
و بدلایل ایمنی و فایده برای فیلتر جذب بخار سوخت
(کنیستر)، جریان بنزین را متوقف می کند.
در حالیکه اکثر ملت از هستی کنیستر در سیستم سوخت اطلاع ندارند
، کنیستر نقش بسیار مهمی در سیستم سوخت اجاره ماشین در تهران بازی می کند
در انگلیسی از واژه گاز به عنوان کوتاهی شده واژه گازولین (بنزین) کاربرد می کنیم.
در حالیکه در تعریف یک ماده در حالت گاز، هرگز مایع نیست.
بنزین بخاری فرآوری می کند که قابلیت پکیدن دارد، سمی و بسیار فرار است.
نشانه دادن یک ابر از بخار نیز زیاد سختر از نشانه دادن یک گودال از بنزین است.
زیرا در حالت ابری غیر قابل رویت است، ولی زیاد خطرناک تر است.

اجاره اتومبیل

 

قبلا در باکهای بنزین به گونه ای بود که برای بازداری از جمع شدن بخار بنزین،
بخار بنزین میتوانست از آن بیرون شود. اگرچه برای ایمنی خودرو لازم بود،
ولی اثرات زیانباری برای محیط زیست داشت.
این بخار بنزین یکتا از مهمترین عوامل آلودگی
هوای شهرها و شرایط بد هوایی در روستاها است.
خوشبختانه، اجاره خودرو ارزان در تهران  امروزین راه حل بهتری برای دشوار بخار بنزین دارند
و این مسیر حل چیزی نیست به جز پالایه بخار بنزین (کنیستر).
کنیستر مشابه فیلتر آکواریوم با کربن پر می شود و به طور پیوستگی بخار را رسیدگی می کند.
در چهره هستی بخار بنزین، این بخار را مجدد به سامانه سوخت رسانی وارد می کند
لغایت به داخل موتور رفته و بسوزد. بنزین مایع تاثیرات ویرانگر زیادی بر روی کنیستر دارد.
تا جایی که بعد از مدتی کنیستر غیر قابل کاربرد می شود و هزینه تعمیر کنیستر نیز بالا است.
البته می تواند از خراب شدن کنیستر بازدارندگی کرد.

 

هنگامی که نازل پمپ بنزین جریان بنزین را قطع کرد، به پر کردن باک ادامه ندهید
راه های زیادی برای غلبه بر متوقف کردن جریان بنزین توسط نازل هستی دارد.
برخی از مردم مجدد بر روی دستگیره نازل تنگنا می آورند الی دوباره بنزین تو باک شود
و نازل متوقف شود. این پیشه را الی پر شدن کامل باک سپریدن می دهند.
برخی سایر نازل را الی گردنه اجاره خودرو  فیلتراز باک خارج می کنند لغایت نتواند جریان بنزین را قطع کند
. هر دو را می تواند منجر به ورود بنزین به داخل کنیستر و ریختن بنزین بر روی زمین گردد.
ریخته شدن بنزین خطرات زیادی دارد و ایستگاه های پمپ بنزین کوشش می کنند
لغایت از این پیشه بازداری کنند.

 

 

پر کردن باک اتومبیل مایه می شود
که بنزین بر روی پوشاک راننده و زمین ریخته شود. کمترین ضررش،
بوی بنزین گرفتن پوشاک راننده و بیشترینش می تواند آتش سوزیهای گسترده باشد.
شما نمی توانید به طور معمول باک بنزین خویش را لبالب کنید.
زیرا نازل مکنده بنزین در سررسید مناسب جریان بنزین را قطع می کند.
هر چند راههایی برای پر کردن کامل باک بنزین هستی دارند،
اما این شغل به هیچ عنوان رهنمود نمی شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۳۷
safar alamo

اجاره خودرو کیا

کیا اجاره ماشین سورنتو با طراحی جدید و استفاده از فرهنگ مدیر ارشد دپارتمان M بی‌ام‌و،
به تعقیب چشم وهمچشمی در بازار کراس‌اورهای فامیلی و ۷ سرنشینه است.
احتمال زیادی برای واردات این محصول به ایران هستی دارد.
سال ۲۰۰۳ بود که کمپانی خودروساز کره‌ای کیا (Kia) شاسی‌بلند سورنتو (Sorento)
را با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری هیوندای به قدرت ۱۹۲ اسب بخار در بازار جهانی عرضه کرد.
دودمان نخست سورنتو که درحقیقت نخستین و آخرین دودمان از سورنتوی شاسی‌بلند بود،
در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ دو فیس‌لیفت دریافت کرد.برخلاف دودمان اول،
سورنتو در نسل دوم (۲۰۰۹) شاسی یکپارچه را ساحل گذاشت،
وارد کلاس خودروهای کراس‌اور سایز متوسط شد و نماینده‌ای شایسته جهت نمایش زبان طراحی کیا فرنام گرفت.
سنه ۲۰۱۴ دودمان سوم سورنتو پلتفرم خود را با مینی‌ون کیا کارنیوال (سدونا) به اشتراک گذاشت و
مجوز ورود به باشگاه پرافتخار ایمن‌ترین کراس‌اورهای بازار جهانی را به دست آورد.مدل جدید سورنتو
تغییرات اندکی در بدنه و قوای فنی داشته است.

اجاره خودرو های لوکس

به راستی این دگرگونی ها در بازطراحی نمای جلو و عقب و به کارگیری گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک
جدید در تیپ‌های V6 سورنتو چکیده می‌شود.
از آنجایی که مدل سال پیش تجهیزات ایمنی و گجت‌های مناسبی داشت،
انتقال تمام آن‌ها به مدل جدید خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران بزرگ‌ترین کراس‌اور کیا خواهد بود.
صادقانه باید گفت که در نگاه اول،
به احتمال بسیار متوجه تغییرات مدل جدید سورنتو نخواهید شد.
ولی با پیمان دادن مدل سنه ماضی و جدید در کناره هم،
سعی تیم طراحی کیا در بهینه کردن زیبایی بدنه و کابین سورنتو قابل تماشا است.
بااین‌حال همچنان استفاده‌ی فراوان از تزئینات کروم، به‌خصوص در جلوپنجره و رینگ‌ها
از اولویت‌های مهم فرمان شغل طراحان بوده است.
نمای جلوی سورنتو جدید با چراغ‌های جدید و مه‌شکن‌های LED با تزئینات کروم در تیپ SXL جذاب‌تر شده است.
در نمای جانبی بیشترین تغییر را باید به رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید نسبت داد.
سورنتو در نمای عقب به چراغ‌های LED، دیفیوزر جدید و
همانطور که انتظار می‌رفت تزئینات کروم بسنده کرده است.

طراحی بدنه و داخل کابین

در مجموع بازطراحی بدنه‌ی اجاره ماشین سورنتو حداقل بوده است؛ اما اگر طرفدار انواع جزئیات ریز و درشت کروم باشیم،
جذاب‌تر جلوه می‌کند.کابین و فضای داحلی سورنتوی جدید نیز
در بخش‌های گوناگون بازطراحی شده است.
پروانه و دریچه‌های هوای جدید در ساحل پنل دیجیتال دستور بهینه‌شده،
بخشی از دگرگونی ها کابین هستند.
قرار دادن سان‌روف پانورامیک در ساحل چرم ناپا،
ترکیب رنگ‌های جدید روکش‌های صندلی و سیستم تنظیم برقی دسته میانی صندلی‌ها برای تمام سرنشینان کرایه اتومبیل
در تیپ‌های SX و SXL کابین سورنتو را راحت و کاربرپسند می‌کند
اما کیفیت متریال استفاده‌شده در کابین در مساوی تویوتا هایلندر یا سوبارو اسنت (Ascent) ناامیدکننده است.
کیا سورنتو به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها با طرح ۷ سرنشینه عرضه می‌شود؛
مدل ۲۰۱۸ سورنتو فقط در تیپ‌های LX V6، EX V6، SX و SXL به‌صورت استاندارد با ظرفیت ۷ سرنشین بود.
البته باید گفت دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم کمی سخت است و باوجود فضای پای حداکثر ۸۰.۵ سانتی‌متر،
چندان هم جادار نیست.
البته صندلی‌های ردیف اول و دوم کاملا جادار و راحت است. برای درک جادار بودن صندلی‌ها،
کافی است که به فضای پای ۱۱۲ سانتی‌متری در جلو و ۱۰۰ سانتی‌متری در عقب (ردیف دوم) پروا شود.

کیا سورنتو در بازار داغ کرایه خودرو

درواقع کیا سورنتو فضای پای اکثریت از اصلی‌ترین رقبای خود،
یعنی هوندا پایلوت (Pilot) و تویوتا هایلندر (Highlander) در برگزیدن سرنشینان ردیف‌های اول و دوم پیمان می‌دهد.
فضای بار اجاره ماشین بدون راننده سورنتو ۱۰۷۶ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های رده سوم، این حجم به ۲۰۶۷ لیتر افزایش پیدا می‌کند.
باید در نظر داشت که کیا سورنتو، اصلاً یک کراس اور اسپرت و به تعقیب ثبت زمان‌های تند در پیست نیست و
در دسته رانندگی و فرمان‌پذیری اسپرت، کاملاً از رقبای خویش عقب‌تر خواهد بود.
سورنتو سواری راحت و آرام‌بخش را در ساحل پاسخ‌دهی نسبتاً حساس پروانه ارائه می‌کند.

کرایه اتومبیل ارزان

اجاره ماشین بدون راننده کیا

اجاره خودرو در تهران

تکان‌های بدنه در کمترین حد ممکن است و سیستم تعلیق بدون شلوغ‌کاری
در ساحل گیربکس ۸ سرعته‌ی خودکار که البته چندان هم عملکرد پرسرعتی ندارد،
ناهمواری‌های جاده را جذب می‌کند. سیستم تمام چرخ محرک با قابلیت پیش‌بینی
و تشخیص قدرت مورد نیاز هر محور در مسیرهای خاکی،
برفی یا حتی یخی، رانندگی را با سورنتو جدید را آسان‌تر کرده است.
تیم مهندسی کیا برای پیروان طبیعت‌گردی و کاروان،
گنجایش کشش لغایت ۲۲۶۸ کیلوگرم را در سورنتو با پیشرانه‌ی V6 و سیستم تمام چرخ جنباننده تدارک دیده است.
سورنتو در اجاره خودرو در تهران دقیقاً پسندیده مصرف‌کنندگان اصلی خود،
یعنی یک خانواده‌ی تقریباً پرجمعیت ساخته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۳۱
safar alamo