اجاره ماشین

اجاره ماشین های لوکس و ایرانی در تهران

اجاره ماشین

اجاره ماشین های لوکس و ایرانی در تهران

www.safaralamo.com

۲۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

افزایش تولید ماشین

اجاره ماشین

در این مدت تولید انواع خودرو از ۵۶ هزار و ۶۷۶ دستگاه در فروردین ۱۳۹۵ به ۶۸ هزار و ۷۴ دستگاه افزایش یافت.
فروردین ماه تولید انواع سواری نیز با رشد ۲۳.۹ درصدی همراه بوده و از ۵۲ هزار و ۱۲۱ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به ۶۴ هزار و ۵۷۴ دستگاه رسید.تولید انواع ون نیز صعودی بوده و از صفر دستگاه در فروردین ۱۳۹۵ به ۱۸ دستگاه افزایش یافت.

رنت ماشین

اما تولید انواع وانت نزولی بوده و با کاهش ۲۸.۴ درصدی از ۴۰۶۰ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به ۲۹۰۷ دستگاه کاهش یافت.تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس اما افزایش یافته و با رشد ۲۶۱.۵ درصدی از ۱۳ دستگاه در فروردین ۱۳۹۵ به ۴۷ دستگاه افزایش یافت.

کرایع ماشین

تولید انواع اتوبوس نیز صعودی بوده و با رشد ۹۰.۹ درصدی از ۳۳ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به ۶۳ دستگاه رسید.
فروردین ماه امسال تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با رشد ۳.۶ درصدی همراه بوده و از ۴۴۹ دستگاه در فروردین ۱۳۹۵ به ۴۶۵ دستگاه افزایش یافت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۱:۲۰
safar alamo

چند دلیل برای اجاره خودرو

 

۱ _ پایان فیلم های عروسی جهت رفتن به ماه عسل

معمولا پایان فیلم های عروسی با رفتن به ماه عسل با ماشین های لوکس و آخرین مدل نظر همگی ما را جلب می کند . معمولا یکی از پرطرف دارترین مشتریان موسسات اجاره خودرو هم از این دست افراد هستند .

۲ _ حس رانندگی با آخرین مدل های خودرو اجاره ماشین

بسیاری از افراد توانایی خرید هر ساله خودروی جدید و آخرین مدل را ندارند به همین جهت علاقمندان به خودروهای آخرین مدل با عمری زیر دو سال ، گزینه اجاره بهترین می باشد.

۳ _ پذیرایی از مهمانان مهم

تشریفات جز اصلی مراسم تمامی ایرانی ها می باشد البته لازم به ذکر است تمام افراد دنیا در پاره ای از موقعیت های برخلاف تصور از ما ایرانی ها بیشتر اهل تشریفات و اتیکت کاری می باشند . اجاره خودروهای تشریفاتی و لوکس راهکار همین مراسم می باشد.

۴ _ استفاده از خودروهای با ظرفیت بالاتر رنت ماشین

فرض کنید خودروی شما ظرفیت ۴ نفر را داشته باشد حال برای آخر هفته با یکی از دوستان خود که خودروی شخصی ندارد برنامه کمپینگ دارید حال برای از دست ندادن برنامه یکی از راه حل های شما اجاره خودرو با ظرفیت ۷ نفر یا بیشتر می باشد که به تازگی برند هیوندایی در خودروهای SUV خود این قابلیت را اضافه کرده .

۵ _ خرابی خودرو شخصی شما قبل از سفر برنامه ریزی شده کرایه ماشین

شاید آخرین گزینه جهت خراب نشدن برنامه سفر ، اجاره خودرو باشد در صورت کامل بدون مدارک مورد نیاز اجاره به سفر خود برسید.

۶ _ تست نهایی رانندگی قبل از خرید

با توجه به گرانی خودرو در ایران و عدم همکاری فروشندگان خودرو شما توانایی این را دارید که قبل از خرید ، خودروی مورد نظر خود را اجاره کرده و در صورت رضایت اقدام به خرید خودروی خود کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۲۴
safar alamo

درآمد راننده تاکسی !

شما درباره درآمد اننده تاکسی تهران چه تصوری دارید؟ ایا در امد این افراد به سختی کارشان می ارزد؟ به نظر شما دخل و خرج رانندگان تاکسی با هم می خواند؟ آیا کرایه خودرو با راننده بهتر است یا اجاره خودرو بدون راننده یا این که آنها از سر ناچاری در این شغل مانده اند؟ نحوه ورود به این شغل در تهران چگونه است؟ این مقاله در صدد ارایه پاسخی به این پرسشهاست.

از سر سادگی یا ناچاری …

برای مثال به اطرافیان خود نگاهی بیاندازید در میان مشاغل خویش فرما، راننده تاکسی فرودگاه شهرت ویژه ای دارد. به عنوان مثال اقای بهنام دالای در سال 90 مشغول به این کار بود و بعد از 2 سال به این نتیجه رسید که این کار باب میلش نیست او بعد از 2 سال با تلاش وارد کار اجاره ماشین شد.شاید به این دلیل که برای خیلی ها رانندگی آسانتر از آنچه که هست به نظر می رسد یا شاید هم به این دلیل که برای خیلی دیگر که حال و حوصله گشتن به دنبال فرصت های شغلی و آگهی های استخدامی و یا امیدواری برای موفقیت در آن را ندارند، از سر ناچاری تبدیل به اولین گزینه می شود.بسیاری از مسافران نیز استفاده از تاکسی برایشان سخت است انها نیاز به ماشین شخصی دارند ولی پول لازم برای خرید خودرو را ندارند بهترین کار در این شرایط استفاده از اجاره ماشین بدون راننده است.

شغلی سخت و طاقت فرسا

البته راننده تاکسی بودن کار هر کسی نیست.ونیاز مسافران نیز بر اورده نخواهد شد ولی با اجاره ماشین با راننده این نیاز تا حدی کاهش مییابد. صحبت از رانندگی مداوم در خیابانهای پرترافیک شهر است و مواجه شدن با هزار و یک مساله. مشکلاتی مثل تصادفاتی که شما در آن تقصیری ندارید، کار کردن در آلودگی هوا و آلودگی صوتی، تحمل روزهای سرد زمستان و داغ تابستان، سر و کله زدن با انواع انسانها (افرادی که شما بعضی از آنها را حتی برای یک دقیقه هم تحمل نخواهید کرد)، مشکلات مربوط به پول خرد، استهلاک سرمایه (خودرو)، روزمزد بودن ( به محض نرفتن سر کار درآمدی هم در کار نخواهد بود) و سرو کله زدن با افرادی که خودشان راننده تاکسی هستند .بسیاری از مسافران نیز دارای مشکلاتی مثل منتظر ماندن در سرما و گرما ونداشتن امکانات پیاده روی بیش از حد ماندن در ترافیک و هزینه ی بالای تاکسی بهترین و منطقی ترین راه حل اجاره خودرو داخلی با شرایط اسان و قیمت مناسب است.

حداقل های لازم برای راننده تاکسی شدن !

طبیعتاً این مشکلات در کلانشهرها به مراتب بیشتر است و در شهری مثل اجاره ماشین تهران اجاره ماشین کرج اجاره ماشین اصفهان اجاره ماشین تبریز شما میتوانید خودرو مورد نظر خودرا اجاره کرده یا به جای استفاده از آژانس از تاکسی فرودگاه یا تشریفات استفاده کنید.اما بسیاری از این مشکلات تاکسی در شهرهای مختلف مشترک است. از آنجا که این شغل تاکسی طرفداران خاص خود را دارد و خیلی ها دنبال ورود به این شغلند بنابراین داشتن اطلاعاتی از دخل و خرج راننده تاکسی برای علاقه مندان مفید خواهد بود. و همچنین برای مسا فران نیز استفاده از اجاره خودرو بدون راننده پیشنهاد بسیار خوبی است.البته به زودی در مقاله دیگری راجع به شرایط و مراحل تاکسیران شدن و یا کریه اتومبیل یا اجاره خودرو با راننده و اجاره اتو مبیل بدون راننده با شما صحبت خواهیم کرد اما اینجا اجمالاً همینقدر بدانید که برای اینکه یک تاکسیران شوید باید از شرایطی مثلاً شرط سنی، گواهینامه خودروهای عمومی، تاهل، مدرک تحصیلی و… برخوردار باشید، یا اینکه اطلاع داشته باشید افراد بازنشسته و افراد دو‌شغله نمی‌توانند وارد این سیستم شوند و….
به گزارش اقتصاد نیوز، با توجه به اینکه در شهری مثل تهران ظرفیت تاکسی‌ها تکمیل شده است،و این شهر نیاز به موسسه اجاره خودرو دارد افرادی که برای تاکسیران‌ شدن در تلاشند و دارای شرایط لازم هستند، می‌توانند یک فروشنده  تاکسی پیدا کنند و از آنها خودروی مورد نیاز خود را بخرند. البته این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها هنوز ظرفیت بالایی برای ورود تاکسی‌های جدیدو اجاره ماشین و کرایه اتومبیل بدون راننده است..
در این راستا شرکت سفرآلامو اجاره خودرو به صورت‌ بدون راننده، با راننده، تلفنی یا بی‌سیم، تشریفات دفاتر خاص (راه آهن، ترمینال و فرودگاه) و ویژه (مختص مراکز خاص) در شهرها موجودند و به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.
راننده تاکسی فرودگاه ‌شدن ساده‌ نمی باشد. قبل از آنکه پلاک یک خودروی زرد یا سبز به اسم ما ثبت شودزو در یکی از لاین های تاکسی یکی از شهرهایایران مشغول شوید باید چند مرحله را پشت سر بگذاریم.
زندگی مسافران که شوخی نیست. درضمن این را هم بدانید که برای دریافت مجوز شاگرد ‌راننده تاکسی هم مراحلی کمابیش شبیه به اخذ مجوز تاکسی و اخذ پلاک تشریفات را باید پشت سر بگذارید. همینطور کسانی که قصد دارند امتیاز تاکسیرانی را از یک تاکسیران بخرند یا اجاره نمایند نیاز به طی کردن این مراحل دارند. موسسه کرایه اتومبیل و سازمان تاکسیرانی هر استان در ایران و شهرداری‌های هر محل برای این کار باید به آن مراجعه کنید. اگر فکر اخذ مجوز موسسه کرایه خودرو و تشریفات در ذهن دارید.

 

شرایط را برسی کنید

در اولین گام به سازمان کرایه خودرو و تشریفات شهر خود بروید. کارمند بخش صدور مجوز شما را از شرایط اخذ مجوز تاکسی فرودگاه و تاکسی تشریفات و موارد دیگر مطلع می‌کند. برای داشتن تاکسی تشریفات و ماشین با راننده شرایط اولیه‌ای طبق قانون تعریف شده‌که باید قبل از هرگونه اقدامی این شرایط را اجرا نمایید. شرط تاهل و سن یکی از اینهاست؛ کسی که برای خرید پلاک تاکسی یا اخذ مجوز اجاره خودرو با راننده اقدام می‌کند باید بالای 22 سال سن داشته باشد. حداکثر سن مجاز برای این کار هم 60 ‌سال است. داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت الزامی است. مدرک تحصیلی تاکسیران‌هایی که در خطوطی مثل تاکسی‌های راه‌آهن یا فرودگاه کار می‌کنند باید حداقل دیپلم باشد و سایر خطوط تاکسی حداقل پنجم دبستان البته رانندگان موسسه کرایه خودرو سفرآلامو در زمینه اجاره خودرو با راننده و کرایه ماشین بدون راننده دارای مدارک تحصیلی و مسلت به زبان انگلیسی و آموزش دیده می باشند..  مدرک معادل پنجم ابتدایی که توسط نهضت سوادآموزی ارائه شده باشد هم قابل‌قبول است. تأهل شرط دیگر اخذ مجوز تاکسی محسوب می‌شود؛ به افراد مجرد مجوز رانندگی با تاکسی را نمی‌دهند. درضمن تاکسیرانی نیاز به مهارت‌های خاص خود دارد، برای همین هم متقاضی راننده تاکسی باید گواهینامه رانندگی با خودروی عمومی یعنی ب۲ را داشته باشد

فکر خرید خودرو باشید

اگر در قدم نخست، متوجه شدید که شرایط تاکسی با راننده ‌شدن را دارید در گام بعدی باید به فکر تهیه یک خودرو و یا اجاره خودرو باشید. بسته به ظرفیت شهری گرفتن مجوز ماشین با راننده در آن دشوار یا آسان است؛ شهری مثل تهران ظرفیت تاکسی‌های خود را تکمیل کرده و این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها هنوز ظرفیت بزیادی برای ورود تاکسی‌های جدید به خطوط مختلف وجود دارد. این موضوع حتی در مورد کلانشهرهایی مثل اصفهان، مشهد و تبریز هم صدق می‌کند. تهرانی‌هایی که می‌خواهند مجوز رانندگی ماشین با راننده و تشریفات و ماشین عروس داشته باشند باید اول یک فروشنده خودرو و یا یک شرکت که خودرو کرایه می دهد پیدا کنند. شرایط فروش و اجاره تاکسی در هر  استان متفاوت است. معمولا همه جای ایران برای اجاره و فروش خودرو و تاکسی وجود دارد. در تهران مراکز فروش ورنت ماشین خودروهای دست دوم. در خیابان ملک هم می‌توان سراغ تاکسی‌های فروشی را گرفت و برای اجاره خودرو بدون راننده می توانید به مرکز تخصصی اجاره خودرو ارزان تهران به نام شرکت سفرآلامو مراجعه نمایید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۳۲
safar alamo

اجاره خودرو سمند

کرایه ماشین

سمند به معنی اسب سفید می باشد. یکی از خودرو های تولیدی ایران خودرو می باشد . این خودرو در سال 1381 توسط گروه تولیدی ایران خودرو و با همکاری کشور آلمان و انگلیس به تولید رسید. این خودرو کرایه ای به کشورهای روسیه، عراق ، ترکیه، آذربایجان و کشور های عربی و بعضی کشور های آفریقا یی صادر می شود. این خودرو که به صورت پایه بنزینی و ترکیبی گاز سوز به تولیدی می باشد در مدل های مختلف سمند سورن سمند ای ال ایکس و مدل های مختلف دیگر که موسسه کرایه خودرو سفرآلامو بعضی از این مدل ها را به مشتریان ارائه می دهد از جمله اجاره ماشین سمند ای ال ایکس و سمند معمولی و بنزینی می باشد. تمامی ماشین ها و خودرو های کرایه ای این مجموعع بنزینی می باشد که این امر طراحی موتوراین خودرو ، بدنه و شاسی توسط شرکتهای انگلیسی و فرانسوی صورت گرفته است و قالبهای اصلی آن ژاپنی می‌باشد.این خودرو اجاره ای برای سفر های طولانی مدت به دلیل بدنه و شاسی خودرو بین ماشین های اجاره ای ایرانی با قیمت ارزان و مناسب توصیه می شودکه جزء ماشین های اجاره ای بدون چک و سند ارائه می گردد و می توانند با اجاره ان از تهران و یا اجاره در کرج به سفر های طولانی مدت و تور های گردشی بپردازند. این ماشین که خودروی ملی نیز نامیده می‌شود یکی از پر طرفدار ترین ماشین های اجاره ای در تهران و اجاره ماشین کرج و اجاره ماشین اصفهان _ اجاره ماشین در شمال ایران بین خودرو های ایرانی بدون راننده به حساب می اید. که البته در تشریفات مجالس و ماشین عروس تغریبا بدون تقاظا هستند. این ماشین روی پلتفورم پژو ۴۰۵ ساخته شده‌است . طراحی بدنه خودرو سمند در یک شرکت طراحی انگلیسی است صورت گرفته ، این طرح توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییرات به سلیقه شرکت ایران خودرو در آن صورت گرفت. موتو سمند نیز ساخت پژو است که دوگانه سوزی نیز برای آن توسط ایران خودرو صورت گرفته است از لحاظ فنی، اتومبیل کرایه ای سمند یا همان ماشین ایکس ۷ کاملاً منطبق برماشین پژو ۴۰۵جی ال ایکس با موتور 1٫9 لیتری می‌باشد. موتورسمند ساخت فرانسه به ظرفیت 1763 سی سی می‌باشد که توانایی تولید 96 اسب بخارقدرت را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه دارد. این موتور می‌تواند ماشین اجاره ای سمند را که ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم سنگین تر از پژو ۴۰۵ است در 14.9 ثانیه طبق ادعای ایران خودرو – به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در نهایت به سرعت 190 کیلومتر بر سانیه می رسد4 سیلنر 8 سوپاپ 153 حداکثر گشتاور نسبت تراکم 9.4 مصرف ترکیبی بنزین 7.5 پس از گذشت چند دهه از تولید ماشین پیکان و عدم تنوع در شکل فنی و ظاهری آن نیاز به طراحی و تولید خودرو به روزتر و کاملآ متفاوت از نوع موجود در بازار مد نظر قرار گرفت که کمپانی را باز داشت در جهت پیشرفت اهداف سازندگی کشور و روقبای خودروساز خارجی درتحقیقات ایران خودرو با همکاری متخصص های ایرانی، نمونه هایی از خودرو ملی را با نام سمند تولید کنند. با این تفاسیر باز در بازاراجاره خودرو های ایرانی تنوع کمی برای مشتریان رنت خودرو شاهد هستیم. که معمولا شامل اجاره خودرو پژو 206 اجاره ماشین پژو 405 اجاره ماشین سمند و اجاره خودرو پژو پارس و اجاره ماشین پراید و اجاره پژو 207 و اجاره چند ماشین اتوماتیک ارزان قیمت در بازار اجاره ای خودرو های ایرانی باشیم که در این بازار رقیب خودروهای کرایه ای چینی می باشد.در راستای ارتقاء ماشین سمند اقدام به طراحی و ساخت نسل بعدی و مجهزتری از خودروی سمند با نام سمند LX در سال 1384 نمود و از سال 1389 نیز سیستم الکترونیکی به نام سیستم عیب یاب هوشمند برای این خودرو طراحی و تولید شد. درماشین های اجاره ای سمند LX با بهره مندی از ویژگی های همچون قطعات یدکی قیمت مناسب و در قابل دسترس ، ایمنی سرنشینان به دلیل برخورداری از بدنه محکم وراحتی سرنشینان با صندلی های متناسب با ویژگی های بدنی باعث طرفداری این خودرو بین خودرو های اجاره ای ایرانی و ماشین های اجاره ای خارجی که در تهران و یا افرادی که تصمیم به اجاره خودرو در فرودگاه مهراباد و یا رنت ماشین در  فرودگاه بین المللی امام خمینی که قصد مسافرت و تورهای داخلی دارند ایجاد کرده است. ابعاد مناسب برای استفاده رنت ماشین در سفر های درون و برون شهری طراحی شده، فضای قابل توجه داخل اتاق و صندوق عقب، فرمان پذیری خوب به ویژه در جاده های پر پیچ و خم و امکانات مناسب به یکی از محبوب ترین خودرو بین اتومبیل های کرایه ای ایرانی و حتی برخی از خودرو های کرایه ای چینی تبدیل کرده است. یکی از بزرگ ترین مزایای کرایه ماشین سمند LX برخورداری از کارت طلایی و خدمات پس از فروش کمپانی ایران خودرو است که این خدمات باعث می شود در زمان رنت خودرو برای سفرهای داخل شهری و مسافرت های بیرون شهری و تور های مسافرتی ، مشتریان عزیز با خیالت آسوده با اعتماد به این خدمات ایران خودرو و پشتیبانی موسسه کرایه اتومبیل سفرآلامو به مقصد  خود برسند.در راستای ارتقاء هر چه بیش تر تحولاتی در بازارعرضه ماشین سمند صورت گرفت. تغییرات ایجاد شده دراتومبیل سمند نسبت به ال ایکس را از طراحی داخلی شروع می کنیم . مواد با کیفیت استفاده شده در داشبورد افزایش یافته اند. و در آن ازموکتهای کف و کفپوشهای فرشی و داشبورد طرح جدید در این مدل پمپ بنزین به داخل باک انتقال یافته و که دیگر صداهای اضافی به اتاق منتقل نمی شوند . به جای سیستم پخش قبلی سمند ال ایکس کیفیت سیستم صوتی این خودرو با استفاده از 6 بلند گو افزایش یافته و علاوه بر این موارد کارآیی سیستم هشدار دهنده خودرو و عملکرد سنسور های عقب بهبود یافته اندو مکانیزم تنظیم الکتریکی صندلی جلو. معضل سمند ال ایکس و سمند سال مورد بررسی و ارتقاء قرار گرفته که شامل ترمز ها از نظر کیفیت و قدرت و عملکرد سریعترارتقاء پیدا کرده اند در سیستم تعلیق نیز برای عملکرد بالاتر و نرم تر شاهد تغییراتی هستیم این تغییرات را می توانید با اجاره ماشین مدل 95 و اجاره ماشین مدل 94 به خوبی مشاهده نمایید. تغییراتی که در بخش داخلی خودرو می توان به آن اشاره کرد ، همرنگ شدن کمربند ایمنی با تجهیزات رفاهی داخلی خودرو و نرم شدن موارد مورد استفاده در داشبورد جدید سمند سال هستیم. طراحی خارجی این ماشین و لنز عدسی ها در چراغ جلو جایگزین مدل جدید تر شده اما این تغییر آن چنان که باید تفاوت خاصی در دید مشتریان رنت خودرو ایجاد نمی کند .

با سفرآلامو آسوده برانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۴:۳۷
safar alamo

مرکز اجاره ماشین

زمانی که شما ترجیح می دهید برای مسافرت خود یک اتومبیل کرایه کنید می توانید با انتخاب شرکت تشریفات سفرآلامو از ویژگی های متمایز این کمپانی ، قیمت های بسیار مناسب ما و شرایط ساده در قراردادهای کرایه اتومبیل با توجه به شرایط شما مشتری عزیز  و همچنین شما خود می توانید با یک مقایسه ساده از لیست قیمت و خدمات ارائه شده به بهترین پیشنهاد و با گارانتی ما به یک سفر خاطره انگیز دست پیدا کنید. آرزوی ما رضایت شما و ادامه همکاری مشتریان با کمپانی سفرآلامو می باشد.

پیشنهاد ها و امکانات ویژه:

تور یک روزه تهران گردی استفاده از اقامتگاههای (ویلا) شرکت سفرآلامو در تهران و اطراف تهران و شمال کشور رزرو رایگان هتل ، مراکز تفریحی قرارداد کرایه بدون مالیات بر ارزش افزوده بیمه کامل (ثالث و بیمه بدنه کامل) کیلومتراضافه و تخفیف هفتگی کمک جاده ای ویژه و رایگان سرویس انتقال رایگان (7:00-21:00) مسیریاب و اینترنت همراه وسایل تفریحی و سرگرمی و مورد نیاز مسافرتی.
در کشور ایران شرکت های اجاره اتومبیل متعددی وجود دارد و دفتر مرکزی شرکت سفرآلامو واقع در تهران و در دیگر استانها به صورت نمایندگی های دائمی و سیار و با کارشناسان و کارمندان آموزش دیده به شما مشتریان عزیز این امکان را می دهد که با خیال آسوده به عقد قرارداد و رنت ماشین از کمپانی ما را داشته باشید و می توانید به راحتی مسافرت های شخصی و به کسب و کار خود را داشته باشید. هدف ما فراتر از انتظارات شما می باشد و با ارائه نرخ مناسب کرایه خودرو در تهران بدون هزینه های پنهان، ایمنی وسایل نقلیه اجاره ای و با مهمان نوازی ویژه توریست های خارجی اماده ارائه خدمت به شما متریان عزیز می باشد. زمانی که شما تصمیم به اجاره اتومبیل در روزهای آینده دارید می توانید از طریق سایت و یا به صورت تلفنی اتومبیل مورد نظر خود را رزرو نموده و با اطمینان یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. نکات کرایه ماشین تهران می تواند برای شما آزادی و انعطاف پذیری هنگام مسافرتهای درون شهری و بیرون شهری را بدهد، و در برخی از نقاط جهان آن را تنها راه عملی برای سفر های دراز مدت می باشد. اما یک ماشین اجاره ای گاهی اوقات می تواند هزینه های اضافه برای سفر شما به همراه داشته باشد مانند تلاش برای پیدا کردن بهترین معامله و یک معامله بد در اجاره خودرو و یا بیمه اتومبیل در صورت بروز حوادٍث با خواندن این متن و راهنمای اجاره ماشین می توانید صرفه جویی خوبی برای پول خود داشته باشید و در کرایه اتومبیل بدون راننده مشکلی برای شما به وجود نیاید.

انتخاب خودرو

دقت در انتخاب خودرو یکی از مهمترین عوامل می باشد. اگر در سفر همراه شما کودک می باشد شاید شما قصد اجاره ماشین سدان بزرگ و یا SUVV را ترجیح دهید. اما اگر بخواهیر  در پول خود صرفه جویی کنید می توانید با یک رزرو خودرو کوچکتر و مدل پایین تر به همان آرامش در سفر برسید. اما اندازه ماشین که تنها عامل نیست. اگر به دنبال چیزی سازگار با محیط زیست می باشید لیست خودروهای ما را بررسی کنید و می توانید یک خودرو سبز از نظر زیست محیطی با مصرف سوخت پایین و پایین ترین سطح آلایندگی را انتخاب کنید. انتخاب دقیق از نظر گیربکس اتومبیل، زیرا در سفر اجاره اتومبیل در تهران دنده اتوماتیک با دستی بسیار متفاوت می باشد و این بسته به شما مشتری عزیز می باشد به همین دلیل شما قبل از رزرو ماشین می بایست نکات فنی ماشین کرایه ای را خوب برسی نمایید. همچنین، مطمئن باشید که این شرکت در زمان اجاره ماشین در تهران هر وسیله اضافی که ممکن است شما نیازداشته باشید مانند یک باربند قفسه اسکی، صندلی کودک ماشین یا GPS و یا یخچال همراه را در اختیار شما قرار می دهد.

سیستم رزرو کرایه اتومبیل

چه مدت شما نیاز به اجاره خودرو دارید؟ اگر آن را برای کمتر از یک هفته بخواهید خیلی  بهتر است که از شرکت های بزرگ و قابل اعتماد اجاره نمایید که البته این شرکت ها در تهران تعداد زیادی نمی باشند. اما برای اجاره بیشتر از چند هفته ممکن است بتوانید از شرکت های محلی و دلال ها خودرو را با قیمت کمتر اجاره نمایید اما باید توجه داشته باشید در صورت کرایه از دلال ها و شرکت های کوچک، آن ها به شما پشتوانه ای نمی دهند و این امکان که بازگشت پول قرض الحسنه شما به مشکل بر بخورد ممکن می باشد و یا هزینه های اضافه ای برای شما به همراه بیاورند و با کمی تحقیق به این مشکلات پی خواهید برد. با بررسی موتورهای جستجوی بزرگ و سایت های جمع آوری (مانند Travelocity و کایاک (در خارج از کشور)) برای به دست آوردن مشتری بیشتر چه نرخ هایی را ارائه می دهند، اما شما همچنین باید به وب سایت های شرکت های اجاره خودرو معتبر بروید برای اجاره خودرو زیرا اغلب با ارائه تخفیف منحصر به فرد، و کاهش هزینه های رزرو پیشنهادهای خوبی را ارائه می دهند. شرکت اجاره اتومبیل سفرآلامو برای مشتریان ثابت خود کپن های تخفیف در نظر گرفته و زمانی که شما مشتریان عزیز برای دفعات بعدی اجاره می توانید با تخفیف 10 تا 25 درصدی اتومبیل های مورد نظر خود را اجاره و در پول خود صرفه جویی نمایید جدیدترین راه برای صرفه جویی در اجاره اتومبیل در شهرستان استفاده از سرویس اشتراک شرکت می باشد. اگر شما در نزدیکی یک شهرستان بزرگ زندگی می کنند و یا شما یک مستاجر مکرر اتومبیل هستید با استفاده از سرویس اشتراک می توانید شرایط راحت تری در اجاره و نرخ پایین تر کرایه هفتگی و سرویس تحویل خودرو درب منزل استفاده نمایید.

پنج ویژگی یک سفر فوق العاده جاده

اگر شما در حال رزرو آنلاین هستید ابتدا شرایط و ضوابط را به دقت بخوانید، قبل از تایید رزرو خود. اگر شما در حال رزرو از طریق تلفن هستید ، عوامل محدودیت مثل کیلومتر اضافه و یا شرایط تمدید قرارداد اجاره مطمئن باشید که شما شرایط رزرو ماشین را به خوبی درک کرده باشید. _زمانی که می خواهید یک ضربه پنالتی بزنید بدون نشان گرفتن دقیق آیا امکان موفقیت وجود دارد؟ در زمان اجاره اتومبیل به صورت مقصد یک طرفه حتما برگه کروکی را از کمپانی دریافت نمایید تا در زمان تحویل خودرو در دیگر شهرها با مشکلات افت قیمت و دریافت خسارت های بی مورد از طرف شرکت ها مواجه نشوید. در مورد زمان بازگشت خودرو می بایست دقیق باشید زیرا بعضی از شرکت ها برای چند ساعت بیشتر هزینه اضافه دریافت می نمایند. در مورد راننده اضافه با شرکت هماهنگ کنید. به طور مثال دختر 20 ساله شما به اندازه کافی برای رانندگی مطمئن می باشد؟ (به دلایل مسئولیت، این مهم است.) اگر شما قصد سفر به دیگر شهرستان ها را دارید بهتر است از اینکه شرکت اجاره دهنده نمایندگی های در دیگر شهرستان ها دارد مطمئن شوید زیرا امکان دارد برنامه سفر شما تغییر کرده و شما نیاز به تحویل خودرو در نقطه مقصد را داشته باشید، شرکت سفرآلامو دارای بیش از 10 نمایندگی در شهرستان های دیگر می باشد و شما می توانید مطمئن باشید که ما با ارائه بهترین خدمات همواره در کنار شما هستیم.

 

هزینه های واقعی اجاره اتومبیل:

هشدار: در تبلیغات شرکت ها به مبلغی که به صورت کاتالوگ با در جدول لیست قیمت ارائه داده اند همیشه قیمت قطعی نمی باشد و شرکت های کوچک و دلال های این صنعت هزینه های اضافه ای را به همراه دارند برای شما از جمله بیمه ، صورت حساب بنزین افت قیمت. در نتیجه حتما با شرکت های معتبر دارای قراردادهای محکم ودارای محل دائمی و ثابت می باشند قرارداد ببندید. در سال های اخیر با گسترش شرکت های اجاره ماشین و نزدیک شدن به قیمت واقعی کرایه اتومبیل بدون راننده معمولا شرکت ها اقدام به صدور فاکتور با در نظر گرفتن کلیه هزینه های آشکار و پنهان می نمایند که از جمله آن مالیات، هزینه سوخت ، کارواش و دیگر هزینه های پنهان می نمایند که این امر باعث می شود مشتری در اخر قرارداد با افزایش صورت حساب مواجه نگردند. به عنوان مثال، Travelocity و safaralamo فاکتوری که ارائه می دهد قیمت گذاری کل می باشد ، که تضمین می کند که مقدار برآورد این شرکت ظرف کمتر از یک درصد از نرخ واقعی امکان تغییر دارد. سیاست شرکت های بزرگ اجاره ای خودرو مانند خطوط هوایی می باشد،”مدیریت عملکرد.” این بدان معناست که رایانه قیمت گذاری می نمایند زیرا قیمت ها در بعضی از ماه ها که به صورت روزانه تغییر می نمایید به دلیل تعطیلات و در نظر گرفتن مبدا و مقصد سفر و همچنین تعداد روزهای درخواست اجاره ، و به همین ترتیب نرخ اجاره شما به تنها در آن لحظه معتبر است. مگر اینکه شما از قبل رزرو نموده که دیگر امکان تغییری از طرف شرکت ها وجود ندارد.

توصیه هایی قبل از رنت ماشین

در زمان تحویل زمانی که شما قصد اجاره اتومبیل در تهران را دارید و مقصد شما برای آن  روز فقط مسیر فرودگاه تا هتل می باشد و در واقع ماشین اجاره ای را برای فردا صبح اول ساعت کاری نیاز دارید بهتر است اتومبیل مورد نظر خود را همان صبح اول وقت در هتل تحویل بگیرید، به این ترتیب شما 1 روز خودرو صرفه جویی در پول خود نموده اید. و با توجه به قیمت پایین تر کرایه در مرکز شهر می توانید با قیمت مناسب تری خودرو مورد نظرتان را کرایه کنید. بازدید خودرو قبل از اینکه شما خودرو را از شرکت های کرایه اتومبیل دریافت کنید به خوبی اتومبیل را از نظر ظاهری و فنی بازدید نمایید و حتما برگه کروکی را از کمپانی دریافت نمایید و کیلومتر شمار را یادداشت نمایید برای زمان تحویل ماشین و همچنین در صورت بروز هرگونه نقص فنی و تصادف در همان لحظه به شرکت گزارش دهید. کمپامی سفرآلامو به صورت 24 ساعته به مشتریان خود خدمات ارائه می نمایید به همین دلیل است که ما پیشنهاد می کنیم حتما با شرکت های بزرگ و معتبر قرارداد ببندید.

آشنایی با خودرو

زمانی که شما خودرو را تحویل میگیرید و به تمامی سیستم های آن آشنایی ندارید ابتدا با مامور تحویل دهنده تمامی سیستم و آپشن های اتومبیل را چک نمایید که در طول سفر به مشکلی برخورد ننماید مثل منبع سوخت و چراغ ها و برف پاک کن ها ، سیستم صوتی ، گرمایشی و سرمایشی که در طول سفر حتما با آن ها سروکار دارید. و همچنین شماره پلاک خودرو که در زمان پارک در پارکینگ به صورت طولانی برای بازگشت مجدد و یافتن خودرو حتما به آن نیاز دارید قبل از تحویل دادن خودرو حتما وسایل شخصی خود را از ماشین بردارید که با مشکل روبه رو نشوید از جمله عینک افتابی چتر و یا کارت های شناسایی این امر بای توریست ها بسیار مهم می باشد .

از چه شرکتی اجاره کنید؟

اگر شما از طریق روزنامه و یا موتور های جستجو به دنبال اجاره خودرو هستید حتما توجه داشته باشید که صرفا قیمت پایین تر بهترین گزینه برای انتخاب نمی باشد. شما می بایست امکانات شرکت و اعتبار شرکت را در این معامله در نظر بگیرید که در قرارداد خود به مشکلی برنخورید و همچنین مدل ، ظاهر . فنی خودرو را که یک شرط اصلی در قیمت اجاره خودرو از سوی شرکت ها می باشد.

خلافی راهنمایی و رانندگی خودروکرایه ای

در اجاره خودرو ایرانی و اجاره خودرو خارجی در تهران مهم نیست چه کسی خودرو را اجاره  کرده است ، خودرو شخصی می باشد یا سند آن ثبت موسسه کرایه اتومبیل می باشد طبق قانون خلافی خودرو بعد از 16 روز کاری در ایران صادر می گردد، به همین دلیل شرکت ها در ایران مبلغ و یا سندی را در نزد خود نگاه می دارند که بعد از رسید خلافی ماشین آن را باز می گردانند البته خلافی هایی هستند که حتی بعد از 70 روز اداره راهنمایی و رانندگی آن ها را اعلام می نمایند که در این صورت بیشتر شرکت ها به صورت توافقی با مشتری قرارداد می بندند ، شرکت سفرآلامو در این زمینه با مشتریان خود فقط طی یک قرارداد کتبی مکتوب می نمایید در صورتی که اگر بعد از 70 روز خلافی جدیدی اعلام گردید هزینه آن را مشتری می بایست پرداخت نمایید و در این زمینه شرکت هیچ گونه وجه نقد و یا سندی را در بر خلاف بعضی از شرکت ها نزدخود نگاه نمی دارد. در انتخاب اجاره ماشین و مقایسه آن دقت کنید زیرا بیشتر خودرو ها از جمله پژو ، اجاره ماشین های امریکایی و اجاره ماین هیوندایی و کیا و دیگر ماشین های اجاره ای ایرانی و اجاره ماشین چینی حتی اگر سال تولید خودرو یکی باشند باز هم از نظر امکانات و تجهیزات مجهز شده از طرف خود کمپانی تولیدی و یا حتی شرکت های اجاره خودرو با هم متفاوت هستند و تاثیر در لیست قیمت اجاره خودرو دارند.

پیشنهاد یک سفر داخلی به جزیره قشم در ایران

زمانی که شما قصد سفر به جزیره کیش یا قشم را دارید می توانید یک خودرو ون کوچک کم مصرف انتخاب کرده و تا بندر عباس رانندگی کرده و در بین راه از شهر های زیبای ایران مثل اصفهان، شیراز، یزد و دیگر نقاط دیدنی ایران بازدید نمایید و سپس به بندر عباس رفته و خودرو را به نماینده شرکت سفرآلامو تحویل دهید و با یک سفر کوتاه با کشتی به جزیره کیش یا قشم رفته و از کشتی سواری لذت برده سپس در کیش از نماینده این شرکت یک خودروی سواری مدرن اجاره نموده و به گشت وگذار در جزیره بپردازید و برای بازگشت خود می توانید از طریق خطوط هوایی باز گردید و یا به همان طریقی که از مبدا شروع کرده بودید. شرکت ما با امکانات خود بهترین سفر ها را برای شما و خانواده شما به ارمغان خواهد آورد.

زمان 24 ساعته اجاره

در نظر داشته باشید که خودرو های اروپایی و مدرن کلیه شرکت ها که به صورت 24 ساعته اجاره می کنید مثلا زمانی که آن را در ساعت 10 صبح دریافت می کنید می بایست در روز بعد 10 صبح ماشین را تحویل دهید و کیلومتر مجاز که بسته به قرارداد خود با شرکت می باشد را می بایست در نظر بگیرید و اگر دیرتر از زمان مجاز تحویل دهید و یا بیشتر از کیلومتر مجاز استفاده کرده باشید این برای شما شامل هزینه می باشد. اجاره یک طرفه معمولا از طرف شرکت هایی که این امکانات را داشته باشند (امکان عودت در دیگر شهرستان ها) که البته بسیاری از شرکت ها این امکانات را ندارند ، معمولا شامل هزینه ای نمی باشند اما اگر بخواهید در یکی از جزیره های ایران و یا کشور های همسایه آن را عودت نمایید شامل هزینه می باشد.. در برخی از شرکت های کرایه اتومبیل برای تبدیل نرخ  ارز برای توریست ها ممکن است باعث شود هزینه یشتری برای شما به همراه داشته باشد لذا سعی کنید ارز خود را در صرافی ها به پول ایران تبدیل نمایید ، البته شرکت سفرآلامو نرخی به صورت دلار و یورو در اختیار مشتریان خود قرار داده که می توانند به صورت ارز مبلغ اجاره ماشین خود را پرداخت نماییند و هزینه اضافه ای برای شما نداشته  باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۳۹
safar alamo

علت ساییدگی لاستیک در ماشین چیست

رنت ماشین

لاستیک سایی که بیشتر در خودرو های مدل پائین دیده می‌شود ، به علت آن است که به مرور زمان زاویه‌های تنظیم این خودروها به هم می خورد و نیز هنگام انجام تعمیرات توسط تعمیرکاران غیر مجرب، این اندازه ها رعایت نمی وشند و یا اصلا دقیق تنظیم نمی شوند مثلا به هنگام تعمیر جلوبندی ماشین و تعویض سیبک ها یا فنر بندی خودرو ممکن است، این تنظیم ها به هم بخورد. خیلی از تعمیر کاران ما اساسا با اصطلاحات کمبر و کستر و تو این و تو اوت آشنایی ندارند و حتی ممکن است که این عبارات به گوششان هم نخورده باشد.

کرایه ماشین

در مبحث خودرو ، بحثی است بنام هندلینگ ( که به معنی همان خوش دستی ماشین است ) که البته بخش عمده ای از آن مربوط به مسائل فنی و طراحی خودرو می شود و بخشی از آن هم ناشی از میزان بودن تنظیم های خودرو است. خودرویی که بخوبی تنظیم باشد، رانندگی به مراتب لذت بخش تر و راحت تری را دارد.فرمان ماشین در حین حرکت نباید به چپ یا راست منحرف شود ، حتی اگر آن را رها هم کنید ، نباید چنین وضعی پیش بیاید . گاهی هم فرمان لرزش دارد ، بعضی از وقت ها تنظیم فرمان آنقدر به هم خورده است که اصطلاحا می گویند فرمان گیج است چون بدرستی عمل نمی کند. همه این موارد به اضافه موارد متعد دیگر می تواند علل گوناگونی داشته باشد از خرابی و سائیدگی پلوس ها گرفته تا ایراد در بالانس چرخها و یا حتی تنظیم نبودن باد لاستیک ها. که قضاوت در مورد این موارد متعدد کار تعمیرکار است تا بتواند عیب اصلی را تشخصی دهد و این مهم ترین بخش یک کار تعمیراتی است . در اینجا بدون اینکه وارد مباحث پیچیده تنطیم های گوناگون ماشین شویم به اشاره ای گذرا به این موضوعات اکتفا می کنیم تا لااقل دید تازه تری نسبت به موضوعی که بظاهر کم اهمیت می نمابد، پیدا کنید.

اجاره خودرو

سائیدگی غیر عادی لاستیک ها نشانه خوبی است برای اینکه متوجه شویم که زمان تعویض آنها فرا رسیده است ولی آیا این می تواند هشداری باشد برای اینکه شما متوجه شوید که بخش هایی دیگر خودرو از جمله: فرمان، جلوبندی و فنر بندی آن نیز دچار مشکل شده اند؟ اگر با این هشدارهای اولیه آشنایی داشته باشید می توانید با کارهایی که جزء تعمیرات پیشگیرانه است باعث شوید که از خرابی خودرو در جاده ها جلوگیری بعمل آید.اگر خودرو شما به هنگام رانندگی به یک سمت کشیده می شود ( بخصوص زمانی که فرمان را رها می کیند ) اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان بودن باد لاستیک ها را چک کنید. اما اگر باد لاستیک ها را چک کردید و تنظیم بودند آنگاه ممکن است اشکال در جای دیگری باشد، ممکن است ،میل فرمان نامیزان باشد یا زاویه کمبر و کستر درست نباشند یا فرمان درست در مرکز تنظیم نشده باشد. اگر فرمان ماشین شما بیش از اندازه بازی دارد یا به سختی می پیچید، باید مارپیچ فرمان و قطعات داخلی جعبه فرمان را چک کنید.فنر بندی ماشین از اجزای متعددی تشکیل شده است در این حالت لازم است که همراستایی چرخها و یاتاقانهای آنها و بوش و میله تعادل و بازوهای کنترل فنر و خود فنرها را بررسی کنید. اگر بخش هایی از فنر ها دچار سائیدگی شده یا صدمه دیده اند باید تعویض شوند. چون اگر این کار صورت نگیرد باعث فرسودگی و صدمه دیدن پیش از موعد سایر بخش های سیستم فنر بندی و خودرو می شود.برای هدایت کردن مناسب و درست خودرو و جلوگیری از سائیدگی لاستیکها؛ لازم است که چرخها هم راستا باشند. این کار باعث می شود که از سائیدگی و اصطکاک و سر خوردن چرخها جلوگیری شود. ضمن اینکه میزان مصرف سوخت هم کاهش می یابد و از وارد آمدن فشار بر روی فرمان و سیستم فنر بندی کاسته می شود و هدایت خودرو بهتر صورت می گیرد. برای همراستایی و تنظیم چرخهای خودرو سه نوع تنظیم وجود دارد:زوایای کبر، کستر و تفارب و تنافر زاویه چرخها (toe out و toe in)

کرایه خودرو

کمبر و کستر به معنی مقدار بیرون بودن و داخل بودن قسمت جلوی چرخهاست . هدف از این تنظیم توزیع بار خودرو بطور متوازن بر روی سطح جاده است. این کار باعث می شود که فرمان دهی خودور بسهولت صورت گیرد و از سائیش لاستیک ها جلوگیر بعمل آید.زاویه کستر میزان داخل یا بیرون بودن زاویه چرخهاست. تنظیم بودن زوایه کستر باعث می شود که چرخاندن فرمان خودرو راحت تر صورت گیرد. حرکت ماشین بر روی جاده از تبات بهتری برخودار باشد و برگشت فرمان در هنگام پیچیدن بهتر صورت گیرد. زوایای: ” تو این ” و ” تو اوت ” هم از این جهت مهم هستند . اگر انها را با پاهای خودتان مقایسه کنید ، اگر قسمت جلوی چرخها بطرف داخل متمایل باشد مثل حالتی است که نوک پاهای شما به طرف داخل متمایل است و به عکس ” تو اوت ” به معنی متمایل بودن نوک انگشتان بطرف خارج است. خارج از تنظیم بودن این زوایا باعث مالش و سایش لاستیکها می شود.

اجاره ماشین

با سفرآلامو آسوده برانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۳:۱۶
safar alamo

دست خود را روی دنده مداوم نگذارید

رنت ماشین

نگه‌داشتن دست روی دسته‌دنده عادت تعداد زیادی از رانندگان است اما این عمل می‌تواند تأثیرات بدی روی گیربکس خودرو داشته باشد.احتمالاً هنگام دوره‌های آموزشی دریافت گواهینامه فرد آموزش‌دهنده به شما گفته که هر دو دست خود را تا حد امکان روی فرمان قرار دهید و اگرچه شاید شما با گذشت زمان و به دست آوردن تجربه‌ی بیشتر برخی روش‌های خود را داشته باشید اما این قانون واقعاً به درد شما می‌خورد. بسیاری از ما در هنگام رانندگی دست خود را روی دسته‌دنده نگه می‌داریم اما آیا می‌دانید که با این کار می‌توانید به گیربکس خودرو آسیب برسانید؟

اجاره خودرو

با دنبال کردن دسته‌دنده به داخل تونل گیربکس و نگاه کردن به طرف دیگر میله‌ی کنترلی را خواهید یافت که دارای دوشاخه‌ی انتخاب کننده بوده و هر شاخه برای دو دنده مشترک است. این دوشاخه‌ی تعویض کننده برای درگیر شدن با پیوست دندانه‌ای (دنده‌ای که در شفت گیربکس و در حال چرخش دیده می‌شود) طراحی شده است. سپس این شاخه باعث فشار دادن پیوست دندانه‌ای به طرف دنده‌ی موردنیاز می‌شود، این عمل با کمک سنکرون انجام می‌شود تا عمل درگیر شدن قطعات دندانه‌دار به نرمی صورت گیرد.بنابراین دوشاخه‌ی انتخاب کننده برای اعمال نیرو به پیوست دندانه‌ای طراحی شده و تماس‌های کوچک در هر طرف شاخه به عنوان مناطق تماس بین دو شاخه استفاده می‌شود. البته دوشاخه‌ی انتخاب کننده زمان کوتاهی را به پیوست دندانه‌ای تماس می‌یابد؛ اما با قرار دادن دست خود روی دسته‌دنده، این فشار دوشاخه برای دوره‌ی ثابتی خاتمه می‌یابد و بنابراین باعث ایجاد ساییدگی ناخواسته می‌شوید.

کرایه ماشین

عموماً دوشاخه‌های تعویضی از فولاد سخت شده ساخته می‌شوند بنابراین می‌توانند فشار نرمال ایجاد شده حین تعویض دنده را تحمل کنند اما وزن دست شما روی دسته‌دنده می‌تواند ساییدگی پیوست دندانه‌ای و دوشاخه‌ی انتخاب کننده را سرعت بخشد.سناریوی بدتر اینکه شما می‌توانید باعث شکستن دوشاخه‌ی انتخاب کننده و یا ساییدگی بست پیوست دندانه‌ای شوید که این امر مشکلات بیشتری را برای گیربکس ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین از این به بعد تمرین کنید که پس از هر بار تعویض دنده مجدداً دست خود را روی فرمان قرار می‌دهید و حداکثر کنترل خودروی خود را در اختیار دارید.از این طریق مهارت‌های رانندگی شما نیز ارتقا خواهد یافت و خودرویتان امن‌تر و دقیق‌تر خواهد بود و البته گیربکس نیز به خاطر عدم وجود فشار ناخواسته روی قطعاتش از شما تشکر خواهد کرد.

اجاره ماشین

با سفرآلامو آسوده برانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۳:۱۴
safar alamo

چرا در بعضی از کشورها فرمون ماشین سمت راست است.

رنت ماشین

آیا تاکنون به علت سمت رانندگی کشورمان و تفاوت آن با برخی کشورهای دیگر فکر کرده‌اید؟ آیا تاکنون با خود اندیشیده‌اید که چرا این تفاوت فرهنگی بزرگ در نقاط مختلف جهان وجود دارد؟ خب ما به شما توضیح می‌دهیم.
حمل‌ونقل با استفاده از راه‌ها برای هزاران سال است که ادامه دارد و در زمان قرون‌وسطی راه‌های اصلی و قدیمی گسترش یافتند. همه‌ی ما از سیستم رانندگی فرمان چپ استفاده می‌کنیم. اما عجیب آنکه علت استفاده‌ی برخی کشورها از سیستم فرمان راست به دفاع از خود بازمی‌گردد. 85 درصد جمعیت جهان راست‌دست هستند و هرکسی که بخواهد فرد دیگری را در هر لحظه‌ای بکشد برای ایمن بودن باید دستی که شمشیر را در اختیار دارد به ناحیه حرکت‌کننده نزدیک کند؛ درست مثل لحظه‌ای که یک زدوخورد آغاز می‌شود.

کرایه ماشین

کل جهان غیرنظامی به همین خاطر تا سال‌های 1700 از سمت چپ جاده حرکت می‌کردند. در این عصر اروپا شاهد انقلابی بزرگ از طریق استعمار و اکتشاف بود. انقلاب فرانسه منجر به تغییر همه‌چیز از جمله قوانین شد که از جمله‌ی تغییرات استفاده از سمت راست جاده برای حرکت بود. ناپلئون این حرکت را ادامه داد.
چرا برخی کشورها از سیستم رانندگی فرمان راست استفاده می‌کنند؟

اجاره خودرو

با افزایش حمل‌ونقل و افزایش جمعیت اکثر سرزمین‌های اروپایی از سیستم رانندگی در سمت راست جاده استفاده کردند. 65 درصد مردم جهان از سیستم رانندگی در سمت راست جاده استفاده می‌کنند و تنها چند کشور معدود تحت تأثیر انگلستان سیستمی برعکس دارند.

کرایه خودرو

این موضوع (رانندگی در سمت راست) از طریق نوع جدیدی از حمل‌ونقل محبوب شد که از 4 اسب در حالت مستطیل شکل برای حمل‌ونقل استفاده می‌شد. ازآنجایی‌که صندلی راننده‌ای برای شخص کنترل کننده‌ی گاری تعبیه نشده بود او ترجیحاً در نزدیکی اسب سمت چپ می‌نشست و با دست راست خود به منظور وادار کردن سایر اسب‌ها برای کار به آن‌ها تازیانه می‌زد. این امر بدین معنی بود که به منظور جلوگیری از برخورد با وسایلی که در روبرو قرار داشتند راننده باید به مرکز جاده نزدیک‌تر می‌بود؛ و ازآنجایی‌که این واگن‌ها برای حمل‌ونقل مرسوم‌ترین وسیله بودند اکثریت دنیا شروع به پیروی از این تفکر کردند. با پیشروی آمریکا در تولید انبوه خودروها، استانداردهای جهانی جدیدی از طریق فروش این خودروها به سرتاسر جهان خلق گردید و این خودروها چون فرمان چپ بودند بنابراین برای حرکت از سمت راست جاده طراحی شده بودند.

اجاره ماشین

تنها 35 درصد جهان از روش اصلی و قدیمی فرمان راست استفاده می‌کنند که از مشهورترین این کشورها می‌توان به انگلستان، استرالیا، نیوزلند و هند اشاره کرد. علت اینکه کشورهای ذکر شده از سیستم فرمان راست استفاده می‌کنند به این بازمی‌گردد که در آن زمان مستعمره‌ی انگلستان بوده‌اند و بنابراین قوانین انگلستان در آن کشورها جاری بوده است. ژاپن نیز دارای سیستم ریلی ملی فوق‌العاده‌ای است که از سیستم فرمان راست پیروی می‌کند.
خب پس حالا فهمیدیم که انگلیسی‌ها برای آمادگی برای جنگ با شمشیر و آمریکایی‌ها برای بهتر کار کشیدن از اسب‌ها از سمت‌های مختلف جاده حرکت می‌کنند!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۳:۱۱
safar alamo

اجاره ماشین های ساخت ایران

میزان رضایتمندی مشتریان از سطح کیفی خودروهای داخلی

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از سطح کیفی خودروهای داخلی و اجاره این ماشین ها و استفاده در ناوگان های مختلف از جمله تاکسی فرودگاه ، ماشین با راننده ،و بررسی ان در کرایه خودروتهران سابقه‌ای حدودا 6ساله دارد، به‌ نحوی‌ که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، از ابتدای سال 88 نسبت به تهیه این گزارش اقدام و هر 6 ماه یک بار و به‌ واسطه مکاتبه با مشتریان، نتایج گزارش خود را منتشر کرده است.و همچنین شرکت سفرآلامو در این زمینه تجربیات خود را در اجاره خودرو با راننده و بدون راننده و خودرو  تشریفات و ترانسفر فرودگاه در اختیار شما قرار میدهد.
طبق نمودار موجود، میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای تولید داخل، از ابتدای سال 88 تا انتهای سال 90 همواره صعودی بوده و نقطه عطف این رضایتمندی نیز به 6 ماه اول سال 91 مربوط می‌شود؛ در واقع طی 12 دوره‌ای که نتایج رضایتمندی مشتریان از سطح کیفی خودروها منتشر شده، مردم از کیفیت خودروها در نیمه نخست سال 91 بیش از سایر دوره‌ها راضی بوده‌اند.
همچنین گزارش کیفی مربوط به نیمه دوم سال 92 نیز نشان می‌دهد رضایت عمومی از کیفیت خودروها در مقایسه با دوره قبل (شش ماه نخست سال 92) روندی ثابت داشته است. و آمار نشان میدهد که در این زمان میزان رضایت مشتریان از اجاره خودرو و تشریفات بسیار بالا بوده بر این اساس، میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری در 6 ماه به امتیاز 652 رسیده و این امتیاز دقیقا در نیمه نخست این سال نیز تکرار شده است.

میزان رضایتمندی

از سوی دیگر میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی طی نیمه نخست سال 93 نیز به عدد 653 رسیده و این در حالی است که در نیمه دوم سال گذشته هم دقیقا همین امتیاز برای میزان رضایتمندی مشتریان از سطح کیفی خودروهای تولید داخل، تکرار شده است.در این سال تعداد زیادی از مردم نیاز به اجاره خودرو داخلی داشتند که شرکت سفرآلامو با بیش از 27 خودرو داخلی تا حدودی این نیاز را فراهم نموده..

بازرسی از کیفیت

بازرسان شرکت بازرسی برای تهیه گزارش مربوط به میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی طی نیمه دوم سال 93، با 39هزار و 675 نفر از مالکان خودرو در کشور، مکاتبه کرده‌اند و طی این مکاتبه 56 خودرو سواری که توسط 18 شرکت عرضه‌کننده خودرو (اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان)، به مشتریان فروخته شده‌اند، رتبه‌های خاص خود را متناسب با میزان رضایتمندی مردم، کسب کرده‌اند این امار در شرکت سفرالامو از مشتریان اجاره خودرو نیز گرفته شده و میزان رضایت مشتریان به بیش از 95% رسیده..

در این ارزیابی،56 خودرو موردنظر در شش دسته قیمتی «کمتر از 25 میلیون تومان»، «۲5 تا 50»، «50 تا 75»، «75 تا 100»، «100 تا ۱25» و «بیش از 125 میلیون تومان» تقسیم شده‌اند و این در شرایطی است که در جمع خودروهای زیر 25 میلیون تومان، ام‌وی‌ام مدل 110، در جمع 25 تا 50 میلیونی‌ها پارس تندر، در جمع 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها کیاپیکانتو، در جمع 75 تا 100 میلیون تومانی‌ها رنو فلوئنس، در جمع 100 تا 125 میلیونی‌ها ام‌جی 6 و در جمع بالای 125 میلیونی‌ها نیز بی‌ام‌و 528، بیشترین میزان رضایتمندی مردم را به‌دست آورده‌اند.در این راستا مشخص شد که اجاره خودرو 206 و اجاره خودرو پارس و پرشیا و اجاره خودرو پراید و پژو 405 بیشترین مشتری را به خود اختصاص میدهند..
خودرو (بی‌ام‌و 528) در واقع توانسته بیشترین امتیاز را در رضایتمندی مشتریان به دست بیاورد و در اجاره خودرو تشریفات و کرایه اتومبیل فرودگاه وترنسفر فرود گاه بسیار پر  طرفدار بوده با این حساب می‌توان آن را با کیفیت‌ترین خودرو حاضر در بازار کشور طی نیمه دوم سال 93 دانست. همچنین پراید مدل 131 سایپا نیز با توجه به اینکه کمترین امتیاز را به دست آورده،ولی جایگاه خوبی را در اجاره خودرو در خودرو های ارزان به خود اختصاص داده..

خودرو لوکس

همچنین در جمع 12 خودرو لوکس (بالای 100 میلیون تومان) حاضر در گزارش منتشره، پس از بی‌ام‌و 528، خودروهای جولیتا آلفارومئو و کیا اپتیما بیشترین میزان رضایتمندی را به دست آورده‌اند. از سوی دیگر در جمع خودروهای شاسی بلند،رنو کلئوس بیشترین رضایتمندی را داشته است.
اما در جمع خودروهای‌ هاچ‌بک، باید 206 را به‌عنوان امتیازآورترین خودرو داخلی به حساب آورد و رتبه ی بهترین خودرو در اجاره خودرو را به خود اختصاص داده و در میان خودروهای ساخت و مونتاژ داخل پرشیا نیز رتبه ی خوبی را در کرایه اتومبیل دارد ودارای بیشترین سطح رضایتمندی از سوی مشتریان است..

صدرنشینی یک خودرو ایرانی

اما نگاهی بیندازیم به گزارش میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای کشور در شش ماه دوم سال 95 و ببینیم ریز جزئیات این گزارش به چه شکل است.
ابتدا از گروه زیر 25 میلیونی‌ها شروع کنیم؛ گروهی که پرایدها در آن جمع شده‌اند و اما صدرنشینی گروه به پراید مدل 132 رسیده است. طبق گزارش منتشره، پراید 132 توانسته بیشترین میزان رضایتمندی در گروه خودروهای ارزان را نصیب خود کند این خودرو برای اجاره ماهانه ی خودرو و اجاره خودرو ارزان بسیار مناسب است و پشت سر آن نیز با تیبا روبه‌رو می‌شویم. 131 و‌.
بهترین خودرو گروه موردنظر، امتیاز 667 را کسب کرده و نمره 614 نیز نصیب کم‌طرفدارترین عضو آن شده است.

دارو دسته تندر و 206

به گروه خودروهای 25 تا 50 میلیون تومانی برویم، گروهی که جمع خودروهای داخلی در آن جمع است و 206 ها توانسته‌اند بیشترین رضایتمندی عمومی را ازآن خود کنند. نکته جالب نیز این که اجاره ماشین 206 بیشترین تقاضا را در بین خودرو های ایرانی دارد
بیشترین امتیاز در این گروه به 206 صندوقدار رسیده، محصولی که در ایران خودرو به تولید می‌رسد و تغییر شکل یافته -206 هاچبک به‌شمار می‌رود و البته تنها ظاهر آن تغییر کرده و به لحاظ فنی تفاوتی با سایر 206 ندارد البته شایان به ذکر است که این خودرو بیشترین طرفدار را در اجاره خودرو برای مسافرت به خود اختصاص داده و خودرو بسیار مناسبی برای اجاره خودرو به شمار می اید..
در رده بعدی اما تندر-90 تولید پارس خودرو دارای بیشترین میزان رضایتمندی است و همتای ایران خودرویی‌اش نیز رده بعدی را به خود اختصاص داده است. همچنین تندر-90 اتومات نیز که در ایران خودرو به تولید می‌رسد، در بین دیگر تندرها دارای کمترین میزان رضایتمندی است، هرچند در جمع خودروهای 25 تا 50 میلیون تومانی، جزو محصولات به اصطلاح پررضایت به‌شمار می‌رود ولی این خودرو در بازار اجاره خودرو با راننده یا اجاره خودرو بدون راننده یا تشریفات جایگاه خوبی را ندارد..
از تندرها که بگذریم، به خودرو چینی جک جی 5 دنده دستی برمی‌خوریم که توانسته در مقایسه با خودروهایی مانند پژو 206 و سمند و تیبا2 و ام‌وی‌ام و لیفان، رضایت بیشتری را از سوی مشتریان به دست بیاورد. پس از جک، پژو 206 صندوقدار دارای بیشترین رضایتمندی شده و این در حالی است که مدل‌ هاچ‌بک این محصول، رضایتمندی کمتری را به دست آورده و چند رده پایین تر قرار دارد ولی خودرو جک مشتری زیادی در اجاره خودرو دارد ولی به خاطر استحلاک بالا از ان در کرایه اتو مبیل استفاده نمیشود..
206‌ در خودرو های هاچ‌بک نیز 206 جایگاه بسیار مناسبی را در رنت ماشین به خود اختصاص داده و با یک جمع بندی به این نتیجه میرسیم که دو خودرو 206 و 206 صندوقدار پر طرفدار ترین خودرو ها در اجاره ماشین به شمار می ایند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۳:۴۰
safar alamo

بالا رفتن تولید ماشین های  سفارشی در ایران‌خودرو

کرایه ماشین

شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) سهم خود را در بازار ایران تا 15 درصد افزایش خواهد داد. کیوان وزیری مدیرعامل شرکت آپکو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اعلام این مطلب گفت: تا یک‌سال آینده، نیمی از تولیدات ایران‌خودرو از سوی این شرکت به شکل سفارشی تولید خواهد شد. وزیری تصریح کرد: اولویت اول آپکو این است که گره‌‌های کور شرکت را با دانش بنیان کردن برطرف کرده و با تزریق علم از حالت سنتی و قدیمی فاصله بگیریم.

وی هدف آپکو را علمی کردن آپشن در خودروهای گروه صنعتی ایران‌خودرو برشمرد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که تولیدات گروه صنعتی ایران‌خودرو به آپشن‌هایی وصل شود که راحتی سرنشین، رقابت‌پذیری و افزایش ایمنی را به همراه داشته باشد.

اجاره خودرو

به گفته وی، در حال حاضر خودروهای چینی با تیراژ کم به‌واسطه آپشن‌های موردنظر و مناسب توانستند خود را به سطح خودروهای خوب کشور برسانند و حتی گاهی پیشی بگیرند. وی با اشاره به اینکه علاوه‌بر تامین‌کنندگان داخلی از تامین‌کنندگان خارجی نیز استفاده خواهیم کرد، افزود: با استفاده از هر دو تامین‌کننده درصدد هستیم تا مشتریان ایران‌خودرو در شرکت آپکو، آپشن‌های خود را نصب کنند و حتی به نقطه‌ای برسند که خودروهای چینی نخرند. به گفته وی، در حال حاضر شرکت تولید خودرهای سفارشی (آپکو) شرکتی با پشتوانه 700 هزار تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو و همچنین محصولات دست دوم موجود در بازار است، از این رو تلاشمان این است که طی یک‌سال آینده بتوانیم به نیمی از بازار محصولات ایران‌خودرو دست پیدا کنیم.

رنت ماشین

وزیری با تاکید بر اینکه کیفیت سرلوحه سیاست شرکت قرار دارد، افزود: با تمامی قطعه‌سازان داخلی که از گرید A ایران‌خودرو برخوردارند مذاکره خواهد شد؛ چراکه براساس اصل رقابت‌پذیری به‌طور قطع قطعات آپشنی که بر محصولات ایران‌خودرو نصب خواهد شد باید با معیارهای پذیرشی کیفیتی قطعات تطابق داشته باشد. مدیرعامل شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو نیروی انسانی را اصلی‌ترین سرمایه شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: بر این اساس باید نیروی انسانی آشنا با علوم دانش‌بنیان در این شرکت تقویت شود. وی با تاکید بر اینکه طی مدت کوتاهی باید بازار خودروهای سفارشی را در دست بگیریم، گفت: هم‌اکنون سهم ما از بازار خودروهای سفارشی ایران خودرو بسیار اندک است.

اجاره ماشین

وزیری با بیان اینکه در حال تدوین استراتژی برای شرکت آپکو هستیم، افزود: هم‌اکنون 33 درصد قطعات وارداتی و مابقی داخلی هستند، اما درصددیم تا تمامی قطعات با حفظ شرایط ایمنی بومی‌سازی شوند از این رو براساس سرمایه‌گذاری مشترک به هدف موردنظر دست خواهیم یافت چراکه وقتی سرمایه‌گذار خارجی مطمئن شود که از پشتوانه شرکتی مانند ایران‌خودرو با 700 هزار تولید و کل محصول دست دوم موجود در بازار برخوردار است، به‌طور قطع سرمایه‌گذاری لازم را انجام می‌دهد. وی از مذاکرات صورت گرفته با دو سرمایه‌گذار آلمانی و ایتالیایی خبر داد و تصریح کرد که این سرمایه‌گذاری در ایران و با برند ایران‌خودرو باید انجام می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۵۲
safar alamo