اجاره ماشین

اجاره ماشین های لوکس و ایرانی در تهران

اجاره ماشین

اجاره ماشین های لوکس و ایرانی در تهران

www.safaralamo.com

دو سال پیش، اپل با مشکلی مواجه شد؛ آیپد پرو از برنامه عقب بود. قطعات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و قلم هوشمند برای عرضه در بهار آماده نبودند. تیم کوک و معاونانش مجبور شدند رونمایی از این محصول را تا پاییز به تأخیر بیندازند. این کار به بسیاری از مهندسان اپل وقت بیشتری می‌داد؛ اما یکی از مدیران کمتر شناخته‌شده‌ی اپل با نام جانی سروجی (Johny Sroujii) وقت کمتری داشت.

سروجی، معاون ارشد تکنولوژی‌های سخت‌افزاری در اپل است. او مسئول بخشی است که چیپ‌های پردازنده را برای آیفون، آیپد، اپل واچ و اپل تی‌وی تولید می‌کند. برنامه اصلی این بود که آیپد پرو با چیپ A8X که در آیپد ایر ۲ به کار رفته بود، عرضه شود؛ اما تأخیر در رونمایی تا پاییز بدان معنا بود که آیپد پرو همراه با آیفون 6 اس عرضه شود که از چیپ جدیدتر و قدرتمندتری با نام A9 بهره می‌برد.

این‌‌ها مسائلی هستند که مدیران تکنولوژی را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد. آیپد پرو مهم بود؛ این محصول تلاشی از سوی اپل برای فروش تبلت به بخش تجاری بود. بنابراین سروجی مهندسان خود را در یک برنامه‌ی ضربتی قرار داد تا تولید چیپ پردازنده جدید با نام A9X را شش ماه جلو بیندازند. مهندسان به‌موقع کار را تمام کردند و آیپد پرو با چیپ سریع‌تر و نمایشگر ۱۲.۹ اینچی با ۵.۶ میلیون پیکسل روانه بازار شد.

سروجی پاداش خوبی برای تلاش‌هایش دریافت کرد. در دسامبر ۲۰۱۵، او به‌عنوان جدیدترین عضو تیم مدیریتی تیم کوک انتخاب شد.

او همچنین در مرکز توجه قرار گرفت. سروجی بخشی را مدیریت می‌کند که مهم‌ترین و در عین حال کمتر شناخته‌شده‌‌ترین قسمت اپل است؛ در حالی که سودده‌ترین بخش این کمپانی به شمار می‌رود. از سال ۲۰۱۰ که تیم سروجی چیپ A4 را تولید کرد، اپل خود را در دانش پیچیده و هزینه‌بر سیلیکون غرق کرده است. این شرکت برای اینکه محصولات خود را متمایز کند، میکروپروسسورهای اختصاصی تولید می‌کند. مدارهای طراحی‌شده توسط اپل به این شرکت اجازه می‌دهند محصولاتش را به‌گونه‌ای بسازد که دقیقا با ویژگی‌های نرم‌افزارش سازگار باشند و در عین حال، تعادل بین سرعت و مصرف باتری رعایت شود. از میان اجزای چیپ اپل (که به‌صورت تخصصی سیستم-روی-یک-چیپ یا SOC نامیده می‌شود) می‌توان به پردازشگر سیگنال تصویر و کنترلر حافظه اشاره کرد که به اپل اجازه می‌دهند ویژگی‌های مفیدی همانند حالت Burst mode را که با آیفون 5 اس معرفی شد، برای ثبت و ذخیره‌ی تصاویر توسعه دهد. مهندسان و طراحان برای سال‌ها روی این ویژگی‌ها کار می‌کنند، بدون آنکه به سازندگان دیگر، به‌خصوص سامسونگ که بسیاری از چیپ‌های اپل را می‌سازد، خبر دهند.

در مرکز همه این تلاش‌ها، سروجی، مهندس ۵۱ ساله قرار دارد که پس از سال‌ها کار در شرکت‌هایی همچون اینتل و آی‌بی‌ام به اپل پیوست. وی به زبان‌های عبری، عربی و فرانسوی صحبت می‌کند. هنگام صحبت به زبان انگلیسی کمی لهجه دارد و زمانی که موضوع مورد صحبت، اپل باشد، بیشتر به اوراد بودایی شبیه می‌شود. زمانی که از سروجی در مورد طراحی باریک آیفون سؤال شد، گفت:‌

سخت خوب است. آسان تلف کردن وقت است. معماران چیپ در اپل هنرمند هستند و مهندسان چیپ، جادوگر. زمانی که یک طراحی می‌گوید: «این کار سخت است.» قاعده سرانگشتی من می‌گوید اگر فیزیک مانع شما نمی‌شود،یعنی آن کار سخت اما انجام‌شدنی است.

سروجی چند روز وقت گذاشت تا کارخانه‌های اپل را در کوپرتینوی کالیفرنیا و دانشگاه هرزلیای رژیم صهیونیستی به خبرنگاران بلومبرگ بیزنس‌ویک نشان دهد. بدون شک این کار استراتژیک بود. سرمایه‌گذاران سال گذشته اپل را به‌شدت مورد حمله قرار داده بودند و باعث شدند سهام این شرکتت ۲۵ درصد افت کند. بیشتر افراد از گوشی خود راضی هستند و قانع نمی‌شوند که چند صد دلاری برای یک آپگرید هزینه کنند.

جواب معمول اپل به انتقادها این است که یا به جانی آیو و تیم طراحان صنعتی آرام و وسواسی‌اش اشاره می‌کند یا یک قطعه که با آلومینیم پوشانده شده است یا یک اپ یا یکی ویژگی جدید یا یک گجت را برجسته می‌کند. همیشه مورد جدیدی وجود دارد. اما هیچ‌کدام از آن‌ها در مورد یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ماشین سود اپل چیزی نگفته‌اند؛ چیپ‌هایش.

سروجی می‌گوید:

به نظر من این موضوع داستان خوبی است که می‌توان آن را در حال حاضر بیان کرد. امیدواریم که چیزهای زیادی را آشکار نکنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی